beantwoord

Klantenservice onbereikbaar - onterechte factuur

  • 15 April 2024
  • 4 reacties
  • 94 Bekeken

Goedemorgen,

ik heb gisteren een mail gehad met daarin een factuur van 67,20 euro voor een Dal Voordeel-abonnement dat per 13 april is in gegaan. Ik heb dit abonnement alleen op 1 april laten omzetten naar een kosteloos flex-abonnement. Vind het daarom gek dat ik alsnog deze factuur krijg. Bellen naar de klantenservice heeft geen zin en het is te druk om met een medewerker te chatten.. Weet iemand hoe ik alsnog in contact kan komen met de klantenservice? 

Groetjes, 
Jordy

icon

Beste antwoord door Momo 15 April 2024, 11:40

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ben je wel naar een automaat geweest om de wijziging te bevestigen? Wanneer je dat namelijk niet doet binnen een maand loopt het Dal Voordeel op saldo abonnement namelijk gewoon door. Je hebt hier als het goed is ook een mail over gehad nadat je de wijziging hebt gedaan.

Verder, om met de klantenserservice in contact te komen zul je echt moeten bellen, chatten of een bericht sturen via X of Facebook. 

Ik ben niet langs een automaat geweest. Stom.. Zal nog eens in mijn mailbox graven voor die mail met verdere instructies. Dank voor je antwoord! 

Reputatie 7
Badge +3

Mocht je de mail niet meer vinden, hier is de tekst van toen ik een aantal jaar geleden van een saldo abonnement naar Flex wijzigde:

 

Hoe activeert u NS Flex?

1

Ga naar een NS kaartautomaat.

2

Houd uw OV-chipkaart minimaal 3 seconden voor de kaartlezer rechts onder het scherm.

3

Kies ‘ophalen bestelling’ en volg de aanwijzingen op het scherm.

4

Hoera! NS Flex is geactiveerd. U kunt nu direct reizen in het gehele OV.

Goed om te weten
Stond er nog een positief saldo op uw OV-chipkaart? Dan verrekenen we dit automatisch op uw eerstvolgende NS Flex factuur. Maakte u gebruik van automatisch saldo laden, dan zetten we dit voor u uit.

 

Bij activeren van Flex zal ook je oude abonnement beëindigd worden. Ik denk dat je wel nog eerst de factuur van €67,20 zal moeten betalen, maar nadat je bij de automaat de wijziging hebt opgehaald zul je weer een terugbetaling ontvangen. 

 

 

 

Badge +3

De beëindiging voor het saldo abonnement (€ 67,20) blijft een maand klaar staan, dus heb je tot 30 april om dat te toen bij een servicepunt (supermarkt, station etc.)

Wacht daar niet langer mee want de Flex bestelling blijft een jaar klaar staan, dus als je dat pas in mei doet heb je weliswaar NS Flex maar je oude saldo abonnement loopt ook door!

Die € 67,20 zal nu gewoon geïncasseerd worden, maar je krijgt de kosten voor ongebruikte dagen na de bevestiging van de overstap naar Flex binnen een week terug (dus een groot deel van die € 67,20)

Reageer