Skip to main content

Onervaren klantenservice medewerkers

• May 17, 2025
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

Ik heb al gedurende tijd dat ik maar de helft van mijn reishistorie kan inzien. Ik heb al zo’n 10 keer gezocht met NS. Van iedere medewerker krijg ik weer een ander antwoord. Zo gaf een medewerker aan dat ik mijn NS account op 11 februari had aangemaakt en dat iedereen die op die datum een account heeft gemaakt problemen heeft met het inzien van de reishistorie. Ik dacht wat een bagger verhaal maar oke. Ik moest dus een nieuwe NS account aanmaken en dan zou alles moeten werken. Dit gedaan werkt het alsnog niet. Vervolgens bel ik terug. Krijg ik brutale mafketel aan de lijn. Met nadruk op brutaal. Die mij vertelt dat ik 5 werkdagen moet wachten. Dus ik zeg “dit klopt niet op de website staat dat het na 24u zichtbaar moet zijn” Nou daar had die geen antwoord op. Vervolgens zegt die heel brutaal “maar wat wil je nou van mij” blijkbaar had die iets in z’n oren. Aan het eind geef ik aan dat ik een klacht wil indienen. Hij zegt dit wordt intern besproken en niet met jou gedeeld het resultaat. Al met al naast dat jullie verschikkelijke treinritten hebben met continue vertragingen en volke treinen hebben jullie nu ook bagger systemen en klantenservice medewerkers. Ik wil een oplossing! 

1 reactie

• Reisleider**
  • May 18, 2025

Hoi ​@MislukteNS,

Het is altijd vervelend als systemen niet werken zoals je verwacht. Zeker als dat al langere tijd is. Als je dan vervolgens een beetje “kastje en muur” gevoel krijgt als je navraag doet bij de NS Klantenservice, dan zijn de rapen al heel snel gaar.

Community vs NS Klantenservice

Ik wil even benadrukken dat deze Community niet hetzelfde is als de NS Klantenservice. Dat is verwarrend. Als je op de contactpagina kijkt dan zie je deze Community als eerste vermeld staan. Echter wij kunnen niet bij elkaars gegevens, geen zaken wijzigen of verwijderen en ook geen dingen toezeggen. Hier zitten vooral reizigers, die andere reizigers proberen te helpen. Een aantal mensen zijn wel in dienst van NS, en deze kun je herkennen aan de “NS” in hun gebruikersnaam.

Uiteraard kun je hier je vraag wel stellen en je hart eens luchten. Dat laatste wil ook al eens helpen, toch? En we kunnen in ieder geval wel met je meedenken.

Reishistorie

Van Flex is inmiddels wel bekend, dat het langere tijd kan duren, voor je de reisgegevens in je reishistorie terug kunt vinden. Ook al wordt er gezegd “binnen 24 uur”, dan nog kan het langer duren. Denk aan dagen, maar er zijn zelfs gevallen bekend van weken. Heel vreemd, maar het is helaas wel zo. Ik heb even bij mezelf gekeken en de reizen van gisteren, zie ik vandaag al wel in de app staan, maar niet op de website. Overigens staan ze nog wel “in behandeling”. Wat vaak ook al helpt, is je pagina “verversen”. Dan wordt het systeem “gedwongen” om de boel bij te werken. Maar ook dat is geen garantie.

Vragen

Even een paar vraagjes:

Waar kijk jij naar de reishistorie? In de app of op de website?

Mis je alleen reizen van NS of ook van andere vervoerders?

Komen de reizen uiteindelijk wel in je historie terecht?

Mag ik vragen waar je de reishistorie voor wilt gebruiken?

OV Chipkaart.nl

Ik weet niet of je eventueel een account hebt bij OV-Chipkaart.nl? Daar kun je de transacties al heel snel terug zien. Soms al “gelijk”. Zo kun je dus wel controleren of het allemaal goed is gegaan met in- en uitchecken. En bij wie. Nadeel is, dat je geen bedragen ziet staan als je met een Flex abonnement reist. Die worden pas berekend als de gegevens bij NS zijn binnengekomen en verwerkt. Dus voor het maken van bijvoorbeeld een declaratie kun je OV-Chipkaart dan weer niet gebruiken.

Pushmeldingen

Zelf heb ik meldingen aangezet, zodat ik van elke in- en uitcheck bij NS een pushbericht krijg. Een extra controlemogelijkheid dus. Dit kun je in de app aanzetten. Zodra je dan in- of uitcheckt bij NS krijg je al direct een melding. Dus op de 1 of andere manier krijgt NS deze informatie al wel binnen, anders kunnen ze je geen notificatie sturen.

Klachtenprocedure

Voor het indienen van een klacht, moet je ook bij de NS Klantenservice zijn. Kom je er daar niet uit, dan kun je nog bij andere instanties terecht. Volg daarbij wel de juiste stappen: Klachtafhandeling bij NS

Tot slot

Ik ben me er zeker van bewust, dat ik geen pasklare oplossing kan bieden. Er zijn hier echter leden, die veel kennis van zaken hebben over diverse onderwerpen. Hopelijk (en dat verwacht ik eerlijk gezegd ook wel hoor) krijg je van hun ook reacties.