Onlangs moest ik bellen voor teruggave reiskosten omdat automatische correcties onjuist waren. Het ging om niet veel geld. De klantenservicemedewerker wilde echt alles weten en ik stond op het station. Het lijkt wel op een identificatie bij een financiele transactie. Ik vind dat je eigenlijk op postcode huisnummer met een achternaam en voorletter al genoeg moet hebben en door moet kunnen gaan naar de reis/informatievraag. Eigenlijk werd alles gevraagd behalve mijn bsn-nummer. De opvragingen worden toch gelogd in het ns systeem? Waarom ik dan ook nog geboortedatum en het ovkaartnummer moet doorgegeven vind ik eigenlijk teveel en niet relevant. Ik moet makkelijker vindbaar zijn voor de medewerker. Dank voor de aandacht en het meedenken.
Zie dit topic. Deze klacht bestaat al lang.
Welkom bij de NS Community!
Uit eerdere berichten (op Twitter/X) begreep ik dat er drie controlevragen zijn, meestal gaat het dan om NAW gegevens (postcode+huisnummer), e-mailadres (je Mijn NS gebruikersnaam) en de geboortedatum, plus bij een restitutie de laatste paar cijfers van je IBAN.
Mijn naam en klantnummer (ik heb er daarvan twee) vonden ze in ieder geval niet voldoende.
Ediit: dank
'Fraude'-gevoeligheid.
Tegenwoordig lukt niks meer zonder al je persoonsgegevens mee te geven wil je iets doen zoals restitutie.
Onlangs moest ik bellen voor teruggave reiskosten omdat automatische correcties onjuist waren. Het ging om niet veel geld. De klantenservicemedewerker wilde echt alles weten en ik stond op het station. Het lijkt wel op een identificatie bij een financiele transactie.
Het ís toch ook een financiële transactie als je geld terug krijgt? Daarnaast moeten NS juist voor je privacy de persoonsgegevens die ze hier bespreken adequaat beveiligen, wat ook wil zeggen dat ze behoorlijk zeker moeten zijn met wie ze spreken. Er zijn natuurlijk veel betere methoden om dat te controleren die niet juist ook weer privacybezwaren opleveren zoals u terecht aangeeft, maar zo ver zijn de NS helaas nog niet.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.