Vanaf Amsterdam Amstel was ik twaalf uur onder weg naar Eindhoven AirPort en kwam amper iets verder dan Driebergen.
Na uren in een pannekoekenhuis gezeten te hebben, de bus genomen naar Utrecht Centraal. Ook daar uren, uren gewacht. Maar NS zette geen bussen in en uiteindelijk heb ik een vriend moeten bellen om me op te halen terug naar Amsterdam.
Los van de consumpties en de kosten van mijn vriend, kostte dit ritje om de kerk me 20€ aan OV. Uiteraard miste ik mn Transavia vlucht, voor de tweede dag op een rij...
Beste antwoord door Thomas NS
Hallo Sascha en welkom op het NS Serviceforum.
Excuses dat er zo laat een reactie van een moderator komt. Er ging iets fout in het versturen van de oorspronkelijke reactie.
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, was 18 januari een vreemde dag voor NS. Het komt niet vaak voor dat NS voor zo'n lange periode het treinverkeer heeft moeten staken. Dit was allemaal in het belang van de veiligheid van onze reizigers en niet een gemakkelijke beslissing. Er is gekeken naar opties voor vervangend vervoer, maar dit was (zeker in de loop van de middag) niet mogelijk, omdat er dan te veel bussen nodig zouden zijn geweest. Alleen al om Utrecht Centraal te voorzien van bussen voor elk traject kom je al op 60 bussen per uur uit. Hierin kon geen voorkeursbehandeling gegeven worden. Daarnaast was het ook niet veilig voor de bussen om te rijden met dit noodweer.
Gelukkig zie ik terug in dit topic dat Geld Terug Bij Vertraging is aangeraden. Daar kun je in dit geval zeker aanspraak op maken. Deze dag staat bekend in het systeem, waarbij ik verwacht dat jou claim met een positief antwoord zal worden afgehandeld. Excuses uiteraard voor deze dag, maar NS heeft zich hierin moeten beroepen op overmacht, wat in mijn optiek logisch lijkt. Dat maakt jouw reis niet goed, want het zal een vervelende dag geweest zijn.
Bekijk origineel
Excuses dat er zo laat een reactie van een moderator komt. Er ging iets fout in het versturen van de oorspronkelijke reactie.
Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, was 18 januari een vreemde dag voor NS. Het komt niet vaak voor dat NS voor zo'n lange periode het treinverkeer heeft moeten staken. Dit was allemaal in het belang van de veiligheid van onze reizigers en niet een gemakkelijke beslissing. Er is gekeken naar opties voor vervangend vervoer, maar dit was (zeker in de loop van de middag) niet mogelijk, omdat er dan te veel bussen nodig zouden zijn geweest. Alleen al om Utrecht Centraal te voorzien van bussen voor elk traject kom je al op 60 bussen per uur uit. Hierin kon geen voorkeursbehandeling gegeven worden. Daarnaast was het ook niet veilig voor de bussen om te rijden met dit noodweer.
Gelukkig zie ik terug in dit topic dat Geld Terug Bij Vertraging is aangeraden. Daar kun je in dit geval zeker aanspraak op maken. Deze dag staat bekend in het systeem, waarbij ik verwacht dat jou claim met een positief antwoord zal worden afgehandeld. Excuses uiteraard voor deze dag, maar NS heeft zich hierin moeten beroepen op overmacht, wat in mijn optiek logisch lijkt. Dat maakt jouw reis niet goed, want het zal een vervelende dag geweest zijn.