beantwoord

24 uur wachten voor declaratie Vertraging

• 5 september 2017
  • 40 reacties
  • 1623 Bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

Op dit moment is er een storing in het mijn NS account. Ik raad jellek aan om het later vandaag nogmaals te proberen. Ik hoop dat de storing vandaag nog opgelost gaat worden!

@sz1rnbegjyx2v Het klopt inderdaad dat je geld terug bij vertraging pas na 24 uur kan aanvragen, ondanks dat de reisgegevens soms al zichtbaar zijn. Dit komt omdat alle informatie pas na 24 uur volledig zichtbaar is in ons systeem.
Reputatie 2
@gabrielle NS: Storing opgelost; declaratie opgevoerd!
Goed om te lezen. Hopelijk heb je de restitutie snel op jouw bankrekening 🙂

@sz1rnbegjyx2v Het klopt inderdaad dat je geld terug bij vertraging pas na 24 uur kan aanvragen, ondanks dat de reisgegevens soms al zichtbaar zijn. Dit komt omdat alle informatie pas na 24 uur volledig zichtbaar is in ons systeem.
Oke, duidelijk.
Reputatie 6
Badge +2
Het klopt inderdaad dat je geld terug bij vertraging pas na 24 uur kan aanvragen, ondanks dat de reisgegevens soms al zichtbaar zijn. Dit komt omdat alle informatie pas na 24 uur volledig zichtbaar is in ons systeem.
Dat is geen reden om de reiziger te laten wachten met zijn aanvraag, NS kan ook na ontvangst wachten met het in behandeling nemen tot de 24 uur om zijn. bijdragevandennis
Precies, het risico dat de reiziger het vergeet of de details vergeet is veels te groot en irritant voor de reiziger.
Reputatie 2
Het klopt inderdaad dat je geld terug bij vertraging pas na 24 uur kan aanvragen, ondanks dat de reisgegevens soms al zichtbaar zijn. Dit komt omdat alle informatie pas na 24 uur volledig zichtbaar is in ons systeem.
Dat is geen reden om de reiziger te laten wachten met zijn aanvraag, NS kan ook na ontvangst wachten met het in behandeling nemen tot de 24 uur om zijn. bijdragevandennis

Helemaal mee eens.
Ik kan me jullie reactie goed voorstellen! Echter na 24 uur een claim die ingediend is op basis van gegevens die gewijzigd (zouden kunnen) zijn, is natuurlijk niet zinvol. De 24 uur is wellicht een ruimere marge dan daadwerkelijke nodig is, maar hierdoor is er wel een buffer aanwezig tegen foutenmarges. Alle informatie over de storingen en de incheckgegevens zijn dan compleet en definitief.
Reputatie 6
Badge +2
een claim die ingediend is op basis van gegevens die gewijzigd (zouden kunnen) zijn, is natuurlijk niet zinvol.
Of er een transactie is geweest die er nog niet bij staat weet de aanvrager meestal wel. Als dat zo is zal hij wachten met zijn aanvraag. bijdragevandennis
Reputatie 2
Weer iets nieuws meegemaakt met de NS app voor 'te laat resitutie': Heb gister om moeten rijden vanuit Rotterdam CS, via Schphol en Amersfoort naar Deventer. Was daar om 19.27 uur en niet om 18.43 uur volgens planning. Ik wacht 24 uur, kan niet declareren want 'U kunt geen claim indienen voor deze reis, omdat u geen geld betaald heeft voor deze reis.' Wat voor onzin is dit nu weer? Je heb ook nog abonnementshouders die niet specifiek voor een bepaalde reis hoeven te betalen. Ik betaal hiervoor keurig elke maand. Ik heb in Rotterdam ingecheckt en in Deventer uitgecheckt. Graag een veklaring/uitleg. En ik wil graag alsnog kunnen declareren voor 15/11. Vandaag (16/11) is het trouwens ook weer raak, vanwege aanrijding met een person, maar die declaratie komt morgen wel aan de orde.
Vreemd dat je geen claim in kan dienen, Jelle. Als je bijvoorbeeld een Dal Vrij/Altijd Vrij abonnement hebt moet declaren natuurlijk gewoon mogelijk zijn. Ook met deze abonnementen krijg je bij meer dan 30 minuten een vergoeding. Wat je nog zou kunnen proberen is de claim zonder Mijn NS in te dienen via deze link.
Reputatie 2
@Denice NS
Bedankt voor deze tip. Er is misschien iets misgegaan op station Deventer, bij het uitchecken gisteravond. Ik begrijp alleen de foutmelding niet.
Heb je wellicht een Altijd Vrij abonnement, Jelle? Als je dan niet bent uitgecheckt is het tarief van je rit € 0 aangezien je geen instaptarief hebt. Zonder check-uit weet het systeem niet waar je bent uitgestapt en kan er niet worden vastgesteld of er inderdaad sprake van vertraging was. Ook als je wel bent uitgecheckt is met Altijd Vrij je tarief € 0 maar dan kan het systeem wel een vergoeding toepassen omdat er dan een traject bekend is (en er bepaald kan worden of je inderdaad vertraging hebt gehad).
Reputatie 2
Dag Denice NS,
Dag klopt. Ik heb een Altijd Vrij abonnement. Ik ben gister uitgecheckt op station Deventer. Anders kan ik dat station niet verlaten. De registratie daarvan is gister niet goed gegaan. Vandaag was er geen probleem. Ik zie dat het uitchecken goed geregisteerd is. Ik wacht nu af of er een tegemoetkoming verleend wordt.
Jelle
Dit is echt bullshit waarom heeft de NS geen GTBV-app?

Reageer