beantwoord

2x ingecheckt bus ipv trein en uur vertraging.

• 12 September 2021
  • 7 reacties
  • 144 Bekeken

Ik vertrok 19.47 met de trein uit Leeuwarden en zou 22:11 op Ede Wageningen zijn. 

Door een aanrijding reden er geen treinen maar bussen tussen Meppel en Zwolle. Ik heb niet uitgecheckt op Meppel, maar daar na lang wachten de ns-bus gepakt. In Zwolle moest ik voor een tweede keer inchecken (door de poortjes) ... En zo mijn reis vervolgd, om op 23:11 aan te komen op Ede Wageningen. 60 minuten later dan gepland. 

Twee vragen:

-moet ik nou extra geld betalen omdat ik niet heb uitgecheckt? Of wordt dit met flex automatisch gecorricheerd? 

- krijg ik over de gehele reis nu wel restitutie, omdat ik vanaf leeuwarden naar ede 60 min vertraging heb opgelopen? Dit was ondanks de tweede check in slechts 1 reis.

Ik heb een flex abonnement weekendvrij, en reisde op zondag. Maar heb wel recht op 100% teruggave volgens internet. Door dit uur te laat moest ik een taxi nemen naar huis. 

Ik hoor het graag hoe we dit oplossen. Net al de klantenservice gebeld, maar werd zeer onvriendelijk te woord gestaan. 

icon

Beste antwoord door MoDe 13 September 2021, 00:01

Een zelfgeregelde taxi wordt niet door NS vergoed. Wanneer je door storing/vertraging niet meer met de laatste vervoersmogelijkheid thuis kunt komen, dan kun je contact op nemen met een conducteur of de klantenservice. Zij kijken maar hoe jij nog thuis kan komen. Dat kan met een door NS betaalde (gedeelde) taxi zijn. 

Een gemiste uitcheck kun je zelf corrigeren of door de klantenservice laten doen.

Jouw reis wordt als 1 reis gezien. Krijg je een afwijzing van jouw GTbV-claim dan kun je reageren op die afwijzing met dat het 1 reis was.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Een zelfgeregelde taxi wordt niet door NS vergoed. Wanneer je door storing/vertraging niet meer met de laatste vervoersmogelijkheid thuis kunt komen, dan kun je contact op nemen met een conducteur of de klantenservice. Zij kijken maar hoe jij nog thuis kan komen. Dat kan met een door NS betaalde (gedeelde) taxi zijn. 

Een gemiste uitcheck kun je zelf corrigeren of door de klantenservice laten doen.

Jouw reis wordt als 1 reis gezien. Krijg je een afwijzing van jouw GTbV-claim dan kun je reageren op die afwijzing met dat het 1 reis was.

Die taxi weet ik, maar thanks voor de info.
Het is alleen dat ik daarom wel graag de volle restitutie zou ontvangen, om het weer een beetje recht te trekken.

Badge +3

Die taxi weet ik, maar thanks voor de info.
Het is alleen dat ik daarom wel graag de volle restitutie zou ontvangen, om het weer een beetje recht te trekken.

Je zou de Klantenservice kunnen vragen om de incheck in Zwolle te annuleren (Zwolle-Zwolle, niet gereisd) zodat je een reis Leeuwarden - Ede-Wageningen over houdt (of in ieder geval de uitcheck in Ede-Wageningen aan de incheck in Leeuwarden te ‘linken’).

Als dat niet kan, dan gewoon een claim indienen via het formulier, waarbij je Leeuwarden - Ede-Wageningen invult. Krijg je een afwijzing, dan kan je een reply op de e-mail doen waarbij je de onterechte incheck (want je was al ingecheckt) in Zwolle uitlegt.

De reis zal je niets kosten (Weekend Vrij), maar je hebt wel recht op € 26,40 aan GTbV (er vanuit gaande dat je uit Leeuwarden kwam).

Reputatie 7
Badge +4

Met Weekendvrij krijgt u een zesde deel van uw abonnementskosten terug bij vertraging van meer dan een uur. 

Badge +3

Met Weekendvrij krijgt u een zesde deel van uw abonnementskosten terug bij vertraging van meer dan een uur. 

Bij NS Flex krijg je 2e klas voltarief met eventueel aftrek van dalkorting. Zie de vergoedingentabel 1e regel.

* Tijdens vrije reisperiodes (100% korting) vindt berekening plaats op basis van de vol tarief enkele ritprijs.

Reis je 1e klas, dan kan je dat ook nog terug krijgen via de Klantenservice, maar het totaal aan GTbV kan nooit meer zijn dan je maandelijkse abonnementsprijs. Flex Weekend Vrij heb je dus snel terugverdiend.

Reputatie 7
Badge +4

Klopt, je hebt gelijk, het is natuurlijk Flex, even een kop koffie! Nou dat wordt dan interessant, want ik ben gisteren ook gestrand in Meppel en was ook meer dan een uur te laat in Gouda. Ik reis nog eerste klas ook. Dat wordt dan een leuk bedrag.. Zo, kassa, lol. Al was het onaangenaam druk in Meppel gisteravond.  Er waren wel al redelijk snel bussen, maar ook veel mensen. Ik werd vlak voor aankomst gewaarschuwd en het was toen net gebeurd. Ik kwam uit Franeker en Arriva reed ook al met bussen naar Leeuwarden.Wel een reis met hindernissen al met al. Vier uur onderweg.

Bij reishistorie staat nu vanaf Zwolle?? Ik kan dus niets wijzigen. 

Alleen bij recente rezen staat leeuwarden check in/uit.

Klantenservice kan dit niet wijzigen. Heel raar.

Formulier voor redtitutie ingevuld, maar als er alleeen Zwolle terug te lezen is?

Wel ff screenshot gemaakt waar Leeuwarden bij staat. Maar erg vervelend dat t zo omslachtig lijkt. 

Reageer