3 uur vertraging. geld terug ? ha, ha

• 13 februari 2021
  • 2 reacties
  • 115 Bekeken

Vrijdag 12 februari 2021 stapte ik in Dordrecht in de trein met eindbestemming Amsterdam cs van 19:24 uur. Hij had 5 min vertraging (dus 19:29 uur). Deze trein komt officieel om 20:55 uur aan op Amsterdam cs. Dat is dus 5 minuten voor het moment dat je niet meer op straat mag zijn. Daarom besloot ik in Rotterdam uit deze trein te stappen. En over te stappen op de Hoge Snelheidslijn. Die vertrekt om 19:58 uur uit Rotterdam naar Amsterdam. Deze komt rond 20:38 uur aan in Amsterdam cs. Dat geeft meer speling - dacht ik -. Ik heb op het perron ingecheckt op de HSL toeslagpaal. Vlak voor Schiphol stond de trein heel lang stil. Op laatst ging het licht in de trein helemaal uit. Er bleek een wissel kapot. Later bleek ook nog de locomotief kapot. Op het spoor direct naast ons passeerden diverse treinen. Maar wij moesten terug naar Rotterdam. De conducteur zagen we niet meer. Omroepberichten waren er niet meer. Wij zaten in het stikke donker. Dat duurde 1:45 uur, die rit van Rotterdam terug naar Rotterdam. Er was geen opvang van de ns, helemaal niks. Toen moest ik natuurlijk alsnog naar Amsterdam cs. Maar via Den Haag en Haarlem, niet via Schiphol. Toe die betreffende '’reguliere'’ trein in Leiden kwam, stonden we heel lang stil (alweer). De trein was kapot. We moesten over naar een stoptrein. Die gaat via Sassenheim etc. naar Amsterdam - maar niet via Haarlem.. - Maar wel… via Schiphol.., waar ik uren daarvoor al had gestaan voor die stukke wissel. Kortom, i.p.v. om 20:35 uur kwam ik 3 uur later aan op Amsterdam Centraal. U zult zeggen: Vraag geld terug aan bij vetraging. En dat zal ik ook doen hoor. Maar ditzelfde heb ik al een keer meegemaakt. Het systeem van de NS ziet dat mijn oorspronkelijke trein. Die om 19:24 uur vertrok uit Dordrecht naar Amsterdam, HELEMAAL GEEN VERTRAGING HAD . DUS DAN WORDT HET AFGEWEZEN ! ! !

2 reacties

Badge +3

Claims voor Geld terug bij vertraging worden in eerste instantie automatisch beoordeeld. Deze claim zal dan waarschijnlijk worden afgewezen, inderdaad, omdat het systeem niet kan zien dat u in Rotterdam bent overgestapt op de Intercity direct. In zo’n geval kunt u reageren op de e-mail met de afwijzing van de claim en uw situatie toelichten. Reacties op een afwijzing zullen wel worden gelezen door een echt persoon, die de claim dan opnieuw zal beoordelen.

Reputatie 7
Badge +3

Wat tochjo zegt, klopt. Met jouw verhaal reageren op de mail met afwijzing. Je hebt in ieder geval de toeslag om aan te tonen dat jij een andere route hebt genomen. Maar als deze route niet in de reisplanner staat is het echt aan degene die jouw mail beoordeeld of je in aanmerking voor GTbV.

Overigens had je wel een krappe planning ivm avondklok.

Reageer