beantwoord

30 min. vertraging 8 j.l. december niet gehonoreerd, m.i. onterecht

• 29 December 2015
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Onlangs heb ik een claim ingediend voor een vertraging van 30 minuten (claim nr. 41057560), maar die was niet gehonoreerd. Toch had ik echt 30 minuten vertraging, en weet ik niet hoe ik die vertraging had kunnen voorkomen.

Mijn reis was van Houten naar R'dam CS, en was als volgt:
* ik had de 7.08 trein van Houten naar Utrecht CS, en was van plan de 7.32 IC van Utrecht naar R'dam te nemen (spoor 😎.
* de 7.32 IC had (volgens de borden) 10 minuten vertraging toen ik op Utrecht aan kwam. Later kwam op de borden dat deze trein zou vertrekken van spoor 11. Daar kwam de trein met 10-15 minuten vertraging aan. Nadat ik ingestapt was (op spoor 11, ongeveer 7.45), duurde het een tijdje voor we vertrokken, en om 7.50 werd in de trein meegedeeld dat de trein in z'n geheel naar Den Haag zou rijden, omdat de trein niet gesplitst kon worden.
* Op dat moment was de 7.47 IC naar Rotterdam inmiddels al vertrokken van spoor 8, zodat er voor mij niets anders overbleef om de 8.02 trein naar R'dam CS te nemen, en had ik dus 30 minuten vertraging.

Ik weet niet hoe ik mijn reis anders had moeten inrichten om die vertraging te voorkomen.

Is het mogelijk de beslissing te herzien?

Met vriendelijke groet,

Theo
icon

Beste antwoord door Sivan NS 29 December 2015, 14:30

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Theo, en welkom op het forum. Vervelend dat je reis zo is verlopen.

Ik heb je claim bekeken. Je claimt voor Houten - Rotterdam CS, via Utrecht.

Volgens het systeem heeft de trein van 07.32 vanaf Utrecht niet gereden. Als alternatief wordt de trein van 07.47 gevonden. Gezien jouw verhaal, snap ik dat jij nog bezig was met die trein van 07.32, dus het is niet zo gek dat jij de trein van 07.47 hebt gemist. Het systeem kon dit echter niet weten.

Ik heb je claim nu alsnog goedgekeurd.
Hallo Sivan,

Dank voor je snelle reactie!

Vriendelijke groet,

Theo

Reageer