Skip to main content

Wij reizen terug van Schiphol naar Holten. Ivm werkzaamheden laat de app ons via Utrecht reizen. OK, langere reistijd. Overstaptijd op Utrecht CS 19! minuten. 4 maart 2024 heeft trein van 16:46 naar Utrecht CS op Schiphol eerst 12 minuten vertraging, dat wordt 15 minuten, dan 20 minuten. In de trein krijgen we een melding dat de overstap op Utrecht CS niet meer mogelijk is, en dat blijkt juist. Volgende trein een half uur later. Aankomst in Holten niet 18:49 maar 19:19.  Claim wordt afgewezen omdat “Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebt u onvoldoende vertraging gehad op het NS-deel van uw treinreis.” Begrijp ik niets van?!  claimnummer 602217992  claimnummer 602217969

Het beste is te reageren met een reply op de email. Dan kijkt een mens er naar. De computer, die in eerste instantie de zaken oplost, kwam er niet uit. Computers zijn niet intelligent. Ze nemen wel in de berekening mee hoe u het snelste naar huis had kunnen komen en baseren daar een oordeel op. Een mens overziet veel meer. Wees duidelijk in uw reactie,

 

Wij zijn. een forum van behulpzame reizigers en kunnen niet bij de administratie,


Wanneer stopt NS nou eens met beweren dat iemand geen vertraging heeft gehad wanneer dit zeer beperkte systeem dat niet vast heeft kunnen stellen? De tekst "Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebt u onvoldoende vertraging gehad op het NS-deel van uw treinreis" is simpelweg een leugen.


Men hoopt dat mensen afhaken en dus geen vergoeding vragen?


Inderdaad de eerste reactie van NS niet zomaar als juist aannemen. Kreeg inmiddels een nieuw mailtje (2x) van NS:

Uw claim klopt
We zien dat uw claim terecht is. U krijgt daarom € 11,95 terug. 

 

Toelichting op het uit te betalen bedrag:

  • Restitutie 30-59 minuten vertraging Schiphol Airport – Holten op 4 maart 2024 van: € 11,95

 

Extra Toelichting

Er is een fout gemaakt in de afhandeling van uw eerdere verzoek onder claimnummer 602217992. Mijn excuses hiervoor. 


Reageer