beantwoord

30 minuten vertraging en geen geld terug

• 18 november 2015
  • 6 reacties
  • 171 Bekeken

Op 28 oktober reis ik met de trein van 17.43 van den haag centraal naar roosendaal. Op Den Haag HS stap ik over naar de intercity naar Roosendaal. Alleen, op 28 oktober is deze intercity vol !!!!! Wat normaal drie bakken zijn is u 1 bak. Ik kan er niet bij en er wordt door de conducteur geadviseerd om dan maar de intercity richting Venlo te nemen en dan over te stappen in Dordrecht op de stoptrein. Eenmaal in Dordrecht zie ik deze stoptrein wegrijden wanneer onze trein stopt. Het is een spits met veel vertraging en gedoe. Bij navraag bij de conducteur of deze stoptrein niet even had kunnen wachten (ik was niet de enige) werd gezegd dat de NS daar niet meer aan doet????. UIteindelijk gewacht op de volgende trein en met een half uur vertraging en veel chagerijn in Roosendaal aangekomen. Een aanvraag voor vergoeding wordt afgewezen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 19 november 2015, 13:02

Beste Onno. Vervelend dat jouw reis zo is verlopen. Wanneer je een claim via Mijn NS of een digitaal formulier indient, dan wordt de claim beoordeeld door onze computer. Die kijkt naar de gegevens die jij opgeeft, en of die trein inderdaad vertraging heeft gehad. Dit betekent dat wanneer jij vertraging hebt gehad om dat je door een volle trein niet mee kon, en je een trein later moet nemen, onze systemen dat nooit kunnen zien. Dat is ook logisch, want wij weten natuurlijk niet wie de trein wel of niet én met welke reden heeft gehaald.

In dit soort gevallen kun je een claim het beste via een uitgeprint formulier met begeleidend schrijven indienen. Dan kijkt een medewerker handmatig naar jouw claim. Jij hebt geloof ik al een claim ingediend, en daarom raad ik je aan bezwaar in te dienen. Dit kan telefonisch, maar ook per e-mail of brief.

Succes, en hopelijk verloopt je volgende reis een stuk prettiger!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Ervan uitgaande dat u alles correct heeft ingevuld, de volgende overwegingen.

Claims voor geld terug bij vertraging worden beoordeeld door autonome supercomputers (ook wel bekend als Het Syteem) waar geen mens meer vat op heeft. Het Systeem kijkt of treintjes als dan niet op tijd gereden hebben. Een van de features van Het Systeem is dat het niet weet of mensen niet meer met de trein meekonden omdat deze overvol was. Dergelijke claims worden derhalve in de regel afgewezen.

Mocht U hier niet gelukkig mee zijn, kunt u het beste contact opnemen met NS via een kanaal anders dan dit forum. Of wellicht dat een van de moderators die voor u wil oppakken.
Beste Onno. Vervelend dat jouw reis zo is verlopen. Wanneer je een claim via Mijn NS of een digitaal formulier indient, dan wordt de claim beoordeeld door onze computer. Die kijkt naar de gegevens die jij opgeeft, en of die trein inderdaad vertraging heeft gehad. Dit betekent dat wanneer jij vertraging hebt gehad om dat je door een volle trein niet mee kon, en je een trein later moet nemen, onze systemen dat nooit kunnen zien. Dat is ook logisch, want wij weten natuurlijk niet wie de trein wel of niet én met welke reden heeft gehaald.

In dit soort gevallen kun je een claim het beste via een uitgeprint formulier met begeleidend schrijven indienen. Dan kijkt een medewerker handmatig naar jouw claim. Jij hebt geloof ik al een claim ingediend, en daarom raad ik je aan bezwaar in te dienen. Dit kan telefonisch, maar ook per e-mail of brief.

Succes, en hopelijk verloopt je volgende reis een stuk prettiger!
Bedankt voor de reactie. In de brief van de NS over de afwijzing wordt verwezen naar dit forum om een vraag te stellen. Het zou handiger zijn als de mogelijkheden voor bezwaar in de brief zouden staan.
Heb je voor mij het claimnummer? Dan kijk ik even naar hoe het er staat geformuleerd.
Heb je voor mij het claimnummer? Dan kijk ik even naar hoe het er staat geformuleerd.

claimnummer 41010268
Ah, ik zie dat het hier gaat om de algemene afsluiting in onze brieven ("We helpen u graag verder. Kijk op ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030-7515155 of via Twitter @NS_online. We staan dag en nacht voor u klaar."). Het gaat dus niet om een specifieke verwijzing naar het forum voor deze vragen.

Hopelijk heb je meer succes via je bezwaar, Onno. Succes!

Reageer