beantwoord

6 oktober geld terug bij vertraging

• 21 October 2015
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Op 6 oktober reed ik om 13:20 weg uit Utrecht naar Zwolle met de IC. De trein was defect, waardoor we meer dan een uur stilstonden en ik 1h40 vertraging had. Ik heb geld terug bij vertraging aangevraagd voor meer dan een uur, maar heb 30 minuten toegewezen gekregen. Hoe kan dit ?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 October 2015, 15:45

Bedankt voor het claimnummer.

Ik zie dat de trein in Amersfoort is gestrand. Het systeem herkent een alternatief reisadvies waarbij je 41 minuten vertraging zou hebben, omdat je dan 14:53 zou aankomen in Zwolle. Ik denk dat het systeem niet heeft kunnen constateren dat jouw trein zo lang stil heeft gestaan.

Gelet op jouw uitleg en de check-uit van een uur later dan hierboven genoemd, heb ik de claim herzien naar 60 minuten vertraging.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Djeb, en welkom!

Heb je het claimnummer voor mij? Dan kijk ik even met je mee.
Hoi Djeb, en welkom!

Heb je het claimnummer voor mij? Dan kijk ik even met je mee.

Hoi Sivan,

Het claimnummer is: 40988544

Ik zie dat de trein in Amersfoort is gestrand. Het systeem herkent een alternatief reisadvies waarbij je 41 minuten vertraging zou hebben, omdat je dan 14:53 zou aankomen in Zwolle. Ik denk dat het systeem niet heeft kunnen constateren dat jouw trein zo lang stil heeft gestaan.

Gelet op jouw uitleg en de check-uit van een uur later dan hierboven genoemd, heb ik de claim herzien naar 60 minuten vertraging.

Enige is dat de trein niet in Amersfoort is gestrand, maar dat wij tussen Harderwijk en Nunspeet stil stonden met een defecte trein. De conducteur/machinist wist dat de trein defect was, maar had geprobeerd Nunspeet nog te halen, wat niet gelukt is. Daardoor dus meer dan anderhalf uur vertraging.

Hartelijk dank voor het herzien van de claim.

Reageer