Absurd standpunt NS m.b.t. restitutie staking 28 mei



Toon eerste bericht

104 reacties

@ZomaarEenReiziger leg het neer bij de geschillencommissie. Er is een duidelijke uitspraak dat je bij een staking niet hoeft te voldoen aan de in- en uitcheckeis bij afgekocht reisrecht.

://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/consument-hoeft-bij-staking-niet-te-voldoen-aan-in-en-uitcheckeis-om-beroep-te-doen-op-gtvb-regeling/

Reputatie 3

@ZomaarEenReizigerleg het neer bij de geschillencommissie. Er is een duidelijke uitspraak dat je bij een staking niet hoeft te voldoen aan de in- en uitcheckeis bij afgekocht reisrecht.

://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/consument-hoeft-bij-staking-niet-te-voldoen-aan-in-en-uitcheckeis-om-beroep-te-doen-op-gtvb-regeling/

Dank je voor de tip! Ik heb het meteen ingediend.

Reputatie 7
Badge +3

Gelukkig zijn er nog instanties die logisch redeneren:

Verwacht de ondernemer dat een consument zich op een stakingsdag van het openbaar vervoer op eigen kracht naar het station begeeft in de wetenschap dat er toch geen treinen zullen rijden, om daar even in-en uit te checken omdat slechts op die manier een beroep op de GTBV-regeling kans van slagen heeft?

De commissie vermag de ratio van die beperkende bepaling in dit geval niet in te zien.

Dan zou je toch van de NS verwachten om alsnog met terugwerkende kracht alle afgewezen claims van die dag goed te keuren?

 

Maar de NS zal wel weer kiezen voor de optie dat iedereen zelf contact moet opnemen met de klantenservice

Reageer