beantwoord

Achterblijven wegens drukte > dus geldt terug bij vertraging

• 19 november 2018
  • 4 reacties
  • 350 Bekeken

Op 31-10-2018 8:28 kon ik niet meer mee met de ICD van Rotterdam naar Schiphol. Ik was ruim op tijd op het perron, maar de trein was toen al overvol. Hierdoor dus ruim een kwartier vertraging. Hoe kan ik hiervoor een claim indienen. De reguliere claim (#600633540) wordt namelijk niet erkend.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 19 november 2018, 16:56

Begrijp ik het goed dat je hier al een claim voor hebt ingediend, maar dat deze is afgewezen, aheuvel? In dat geval kun je namelijk simpelweg reageren op die afwijzing en in het bericht meer informatie geven over waarom jij het niet eens bent met de afwijzing. De eerste beoordeling gebeurd automatisch, waarbij er gekeken wordt naar jouw transacties en of de treinen daaromheen ook werkelijk waar vertraag waren. Als je niet mee kon vanwege drukte zal dát niet het geval zijn geweest en wordt de claim logischerwijs ook afgewezen. Bij een bezwaar met meer informatie zal de claim dan worden herzien door een medewerker. 🙂
Bekijk origineel

4 reacties

Begrijp ik het goed dat je hier al een claim voor hebt ingediend, maar dat deze is afgewezen, aheuvel? In dat geval kun je namelijk simpelweg reageren op die afwijzing en in het bericht meer informatie geven over waarom jij het niet eens bent met de afwijzing. De eerste beoordeling gebeurd automatisch, waarbij er gekeken wordt naar jouw transacties en of de treinen daaromheen ook werkelijk waar vertraag waren. Als je niet mee kon vanwege drukte zal dát niet het geval zijn geweest en wordt de claim logischerwijs ook afgewezen. Bij een bezwaar met meer informatie zal de claim dan worden herzien door een medewerker. 🙂
teleurstellende reactie van NS. Omdat het nu te lang geleden is kan men hier niks meer aan doen.
Reputatie 4
teleurstellende reactie van NS. Omdat het nu te lang geleden is kan men hier niks meer aan doen.

Misschien ook niet zo handig om zeven maanden te wachten?
Reputatie 7
Vergoedingen worden niet uitbetaald als…
  • ze lager zijn dan € 2,30.
  • een langere reistijd vooraf al was aangekondigd.
  • een andere vervoerder dan NS de vertraging heeft veroorzaakt.
  • je vergeten bent in- of uit te checken met jouw OV-chipkaart of NS-Business Card.
  • de aanvraag 3 maanden of langer na reisdatum is ingediend.
  • er sprake was van een bijzonder geval van overmacht, zoals een landelijke stroomstoring.

Reageer