beantwoord

afgewezen claim 15993344

• 29 December 2015
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Bovenstaande claim is afgewezen, maar daar ben ik het niet mee eens. Wij reisden van Utrecht naar Maastricht maar konden door een stroomstoring niet verder dan Sittard, stonden eerst een half uur stil voor Maastricht en gingen toen terug naar Sittard. Daar waren nog geen vervangende bussen aanwezig en dus zijn we met een streekbus verder gereisd. Daartoe heb ik in Sittard uitgecheckt en weer ingecheckt. Een en ander is te controleren op mijn NS-OVcard.
We waren 2,5 uur later thuis dan gepland.Als dat geen reden voor teruggave is, weet ik het niet meer...
Graag dus een herziening en terugbetaling!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 29 December 2015, 11:52

Goedemorgen Lizet, en welkom op het forum.

Vervelend dat je reis zo is verlopen. Je claimt voor Utrecht - Sittard, maar je moest naar Maastricht. Om die reden had je beter via Klantenservice (brief of e-mail ) kunnen claimen, zodat niet een computer maar een medewerker naar de claim kijkt, en je het juiste eindstation kunt opgeven.

Je hebt gereisd op saldo, met een kortingskaart. Dit betekent dat je niet hebt betaald voor het stuk Sittard - Maastricht. Als ik jou zo lees, heb je een half uur gewacht op de vervangende bussen (terwijl je vast stond), klopt dat? Je dient NS wel voldoende tijd te geven om vervangend vervoer te regelen.

Ik raad je aan je claim te laten herzien via mijn collega's. Stuur even een uitdraai van je reis met de streekbus mee, en je kaartnummer. Dit kun je het beste via een brief doen. Noem ook het claimnummer. Mijn collega's zullen dan kijken wat er mogelijk is.
Bekijk origineel

4 reacties

Goedemorgen Lizet, en welkom op het forum.

Vervelend dat je reis zo is verlopen. Je claimt voor Utrecht - Sittard, maar je moest naar Maastricht. Om die reden had je beter via Klantenservice (brief of e-mail ) kunnen claimen, zodat niet een computer maar een medewerker naar de claim kijkt, en je het juiste eindstation kunt opgeven.

Je hebt gereisd op saldo, met een kortingskaart. Dit betekent dat je niet hebt betaald voor het stuk Sittard - Maastricht. Als ik jou zo lees, heb je een half uur gewacht op de vervangende bussen (terwijl je vast stond), klopt dat? Je dient NS wel voldoende tijd te geven om vervangend vervoer te regelen.

Ik raad je aan je claim te laten herzien via mijn collega's. Stuur even een uitdraai van je reis met de streekbus mee, en je kaartnummer. Dit kun je het beste via een brief doen. Noem ook het claimnummer. Mijn collega's zullen dan kijken wat er mogelijk is.
Je dient NS wel voldoende tijd te geven om vervangend vervoer te regelen.
Uitgaande van die 2,5 uur vertraging is het niet waarschijnlijk dat door langer te wachten op een NS-bus de vertraging minder dan 60 minuten was geweest. Volgens artikel 6.1 AVR-NS hoefde Lizet dus niet langer te wachten. Ze mocht haar reis afbreken en behoudt het recht op 100% terugbetaling van het vervoerbewijs tot Sittard. Het enige nadeel is dat de kosten voor de streekbus nu voor haar eigen rekening zijn.

En dan laat ik in het midden of NS in de buurt is gekomen van de norm uit de concessie om na een verstoring binnen 60 minuten bussen in te zetten. Een half uur wachten voor Maastricht en dan terugrijden naar Sittard is al 30+20 = 50 minuten.
Inderdaad, eerst een half uur wachten voor Maastricht, dan weer terug gesukkeld, wachten op bussen....ik ga de claim opnieuw indienen.
De NS is hier meestal wel coulant in (al vind ik persoonlijk dat er wel iets aangepast mag worden bij het online indienen van een claim zodat je daar gelijk kan aangeven je eindbestemming niet bereikt te hebben).
Je hoeft geen nieuwe claim in te dienen. Als je hier op het forum, of bij de telefonische klantenservice je claimnummer doorgeeft kan je claim 'heroverwogen' worden. Ik ga er vanuit dat ze je claim dan alsnog goedkeuren.

Reageer