beantwoord

Afgewezen claim

• 3 december 2015
  • 7 reacties
  • 104 Bekeken

Geachte heer/ mevrouw,

Gisteren kreeg ik het bericht dat mijn claim voor geld terug bij vertraging is afgewezen. Blijkbaar voldoe ik hiervoor niet aan de voorwaarden. Echter, een specifieke uitleg ontbreekt. Ik zou graag willen weten waarom ik hier niet aan voldoe, aangezien ik toch echt meer dan 60 minuten vertraging had (vanwege defecte treinen). In de mail werd doorverwezen naar dit forum wanneer je het niet eens bent over de afwijzing van je claim, vandaar mijn post. Als ik niet voldoe aan de voorwaarden begrijp ik dat ik geen aanspraak maak op het bedrag, wel wil ik graag weten waar dat dan aan ligt. Hoe gaat dit nu precies verder?

Groet,

Joost

24-11-2015
07:41 Deventer

11:01 's-Hertogenbosch

Reizen op Saldo NS Vol tarief
Opmerking toevoegen
€ 17,40

icon

Beste antwoord door Sivan NS 3 december 2015, 14:25

Als jij de trein van 08.02 had, dan dien je dit ook in je claim op te geven. Ik denk dat de tijd van 01.34 een vergissing was? Zorg er altijd voor dat je claim goed is ingevuld.

Ik heb de claim nu aangepast en deze is nu goedgekeurd.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Joost. Heb je voor mij het claimnummer?
Jazeker: 41034926. Alvast bedankt.
In je topic staat dat je 07.41 bent vetrokken, maar je claimt als reistijd 01.34.

Ook 07.41 klopt denk ik niet, aangezien er pas om 07.44 een trein gaat. Hoe heb je precies gereisd?
In je topic staat dat je 07.41 bent vetrokken, maar je claimt als reistijd 01.34.

Ook 07.41 klopt denk ik niet, aangezien er pas om 07.44 een trein gaat. Hoe heb je precies gereisd?

Ik heb op 07.41 uur ingecheckt, vervolgens heb ik de trein van 08.02 uur gepakt (ik reis altijd via Amersfoort/ Utrecht naar Den Bosch, qua reistijd maakt dit geen verschil met andere routes).
Als ik het goed herinner had de trein naar Utrecht CS op Amersfoort vertraging en reden er geen treinen op Utrecht CS naar Den Bosch vanwege defecte treinen (ook verscheidene sprinters vielen uit). De normale reistijd voor dit traject is 1.34 uur. Uiteindelijk heb ik in ieder geval meer dan 60 minuten vertraging gehad, aangezien ik iets voor 11.00 uur op Den Bosch CS aankwam (met de eerste sprinter die weer richting Den Bosch ging vanaf Utrecht CS).

Hopelijk is het zo duidelijker.

Groet,
Joost
Als jij de trein van 08.02 had, dan dien je dit ook in je claim op te geven. Ik denk dat de tijd van 01.34 een vergissing was? Zorg er altijd voor dat je claim goed is ingevuld.

Dank! Ik zal er op letten in het vervolg de claim goed in te vullen.

Groet,
Joost
Geen dank, Joost!

Reageer