beantwoord

Afgewezen claim

  • 18 maart 2016
  • 4 reacties
  • 115 Bekeken

Op 3 maart was ik met de trein onderweg van Utrecht Centraal (11:50 vertrek) naar Leeuwarden. Deze trein reed als gevolg van een probleem met de spoorbrug bij Jirnsum niet verder dan Akkrum.
Hier zouden bussen ingezet worden.
Aangezien een collega mij heeft kunnen ophalen (om nog wel op tijd in Leeuwarden te komen) heb ik uitgecheckt in Akkrum.
Na 45 minuten wachten in Akkrum was er nog geen kijk op de oplossing om in Leeuwarden te komen.

Ik ben dus uiteindelijk ruim een uur later in Leeuwarden aangekomen. Echter heb ik uitgecheckt in Akkrum.

Graag zou ik jullie een heroverweging van deze claim vragen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 21 maart 2016, 09:50

Goedemorgen Wycher. Ik heb je claim bekeken.

Wanneer je (geplande) reis niet overeenkomt met je reistransacties, kun je je claim beter indienen via een formulier met begeleidend schrijven. Een claim via Mijn NS wordt namelijk beoordeeld door een computer, en die weet niet dat jij ergens anders heen wilde. Een formulier met schrijven wordt beoordeeld door een medewerker, en in het schrijven kun je opgeven dat hoe je hebt gereisd/had willen reizen.

Er was die dag inderdaad een storing tussen Zwolle en Leeuwarden. Jij had de pech dat de storing is ontstaan net na jouw vertrek uit Utrecht. Gelet op de verwachte extra reistijd snap ik dat je voor ander/eigen vervoer hebt gekozen. Ik heb je claim dan ook alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

4 reacties

Op 3 maart was ik met de trein onderweg van Utrecht Centraal (11:50 vertrek) naar Leeuwarden. Deze trein reed als gevolg van een probleem met de spoorbrug bij Jirnsum niet verder dan Akkrum.
Hier zouden bussen ingezet worden.
Aangezien een collega mij heeft kunnen ophalen (om nog wel op tijd in Leeuwarden te komen) heb ik uitgecheckt in Akkrum.
Na 45 minuten wachten in Akkrum was er nog geen kijk op de oplossing om in Leeuwarden te komen.

Ik ben dus uiteindelijk ruim een uur later in Leeuwarden aangekomen. Echter heb ik uitgecheckt in Akkrum.

Graag zou ik jullie een heroverweging van deze claim vragen.


Hallo Wycher en welkom op het NS forum! Wat vervelend dat je extra reistijd hebt gehad, heb je wellicht een claimnummer voor ons? Dan pakt mijn collega dit voor je op.
Hi, m'n claimnummer is: 41117716


Op 3 maart was ik met de trein onderweg van Utrecht Centraal (11:50 vertrek) naar Leeuwarden. Deze trein reed als gevolg van een probleem met de spoorbrug bij Jirnsum niet verder dan Akkrum.
Hier zouden bussen ingezet worden.
Aangezien een collega mij heeft kunnen ophalen (om nog wel op tijd in Leeuwarden te komen) heb ik uitgecheckt in Akkrum.
Na 45 minuten wachten in Akkrum was er nog geen kijk op de oplossing om in Leeuwarden te komen.

Ik ben dus uiteindelijk ruim een uur later in Leeuwarden aangekomen. Echter heb ik uitgecheckt in Akkrum.

Graag zou ik jullie een heroverweging van deze claim vragen.


Hallo Wycher en welkom op het NS forum! Wat vervelend dat je extra reistijd hebt gehad, heb je wellicht een claimnummer voor ons? Dan pakt mijn collega dit voor je op.
Goedemorgen Wycher. Ik heb je claim bekeken.

Wanneer je (geplande) reis niet overeenkomt met je reistransacties, kun je je claim beter indienen via een formulier met begeleidend schrijven. Een claim via Mijn NS wordt namelijk beoordeeld door een computer, en die weet niet dat jij ergens anders heen wilde. Een formulier met schrijven wordt beoordeeld door een medewerker, en in het schrijven kun je opgeven dat hoe je hebt gereisd/had willen reizen.

Er was die dag inderdaad een storing tussen Zwolle en Leeuwarden. Jij had de pech dat de storing is ontstaan net na jouw vertrek uit Utrecht. Gelet op de verwachte extra reistijd snap ik dat je voor ander/eigen vervoer hebt gekozen. Ik heb je claim dan ook alsnog goedgekeurd.
Dankjewel voor je antwoord, duidelijk :)


Goedemorgen Wycher. Ik heb je claim bekeken.

Wanneer je (geplande) reis niet overeenkomt met je reistransacties, kun je je claim beter indienen via een formulier met begeleidend schrijven. Een claim via Mijn NS wordt namelijk beoordeeld door een computer, en die weet niet dat jij ergens anders heen wilde. Een formulier met schrijven wordt beoordeeld door een medewerker, en in het schrijven kun je opgeven dat hoe je hebt gereisd/had willen reizen.

Er was die dag inderdaad een storing tussen Zwolle en Leeuwarden. Jij had de pech dat de storing is ontstaan net na jouw vertrek uit Utrecht. Gelet op de verwachte extra reistijd snap ik dat je voor ander/eigen vervoer hebt gekozen. Ik heb je claim dan ook alsnog goedgekeurd.

Reageer