beantwoord

Afgewezen claim 25 juli

• 8 september 2015
  • 12 reacties
  • 278 Bekeken

• Sprinter
  • 3 reacties
Op zaterdag 25 juli , de dag van de zomerstorm, wilden we naar Amsterdam. 2 E tickets gekocht. Maar helaas niet even op internet gekeken: geen treinen tussen Rotterdam en Amsterdam. ook niet via Utrecht. En de snelwegen waren ook een puinhoop , A44 afgesloten.
Dus de reis ging niet door, afspraak in Amsterdam afgezegd.
Heb netjes formulieren aangevraagd en ingevuld.
Vandaag bericht: claim afgewezen, "geen of onvoldoende vertraging ".

Het was ook geen vertraging, het was die middag onmogelijk om Amsterdam per trein te bereiken !
Een betere reden om het geld van onze E tickets terug te krijgen kan ik niet bedenken !
icon

Beste antwoord door Sivan NS 9 september 2015, 09:28

Ik ben even naar mijn collega van de afdeling GTbV gelopen. Theofiel, er is inderdaad geen sprake van Geld terug bij vertraging, maar van artikel 6.1 uit onze voorwaarden.

Ik zie dat je een formulier hebt ingediend, en daarop (buiten de velden) tekst hebt geschreven. Dit wordt niet gelezen of herkend, en dus wordt de claim afgewezen. Dergelijke verzoeken (waarbij je dus niet hebt gereisd vanwege een storing), kun je zodoende beter handmatig je verzoek indienen bij Klantenservice, via e-mail of brief.

Voor nu heb ik beide claims alsnog laten corrigeren voor je. Ze zijn nu goedgekeurd!
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Het beste is een briefje te schrijven met daarin de omstandigheden en stop dat bij het schriftelijke formulier dat u voor GBTV bij het station kunt krijgen. GBTV wordt in eerste instantie door een computer afgehandeld en die heeft er waarschijnlijk geen chocola van kunnen maken.
Als u het opstuurt, moet u even geduld hebben en het antwoord afwachten.
Via dit forum kan het een stuk sneller. Als u hier het claimnummer meldt kan een moderator het morgen wellicht direct oppakken.

Een nieuwe claim indienen zoals Thom voorstelt is sowieso niet de geƫigende route om bezwaar te maken tegen de afwijzing van uw claim.
Hoi CJG, en welkom!

Erg vervelend dat je de reis hebt moeten annuleren. De regeling GTbV is niet van kracht wanneer wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd (informatie over werkzaamheden vind je bij Werk aan het spoor).

Een claim nogmaals indienen is inderdaad niet de bedoeling. Je kunt bij Klantenservice bezwaar indienen. Zij beoordelen je verzoek dan handmatig in plaats van via het geautomatiseerde systeem waar je de claim de eerste keer hebt ingediend. De vraag is even hoe laat je de e-tickets heb gekocht, en vanaf hoe laat er problemen zijn aangekondigd op het spoor. Indien de problemen al bekend waren, kunnen wij helaas niet voor je betekenen. Je kunt dan alleen schriftelijk of per mail een bezwaar indienen. Mogelijk kan Klantenservice alsnog coulance toepassen.
Het gaat niet om werkzaamheden, maar om de dag dat er in west-Nederland als gevolg van zware storm niet of nauwelijks treinen reden (bomen op het spoor). Formeel is er dus geen sprake van GTBV maar van artikel 6.1. van de algemene voorwaarden. Helaas is daar geen formulier voor (en is het gros van de medewerkers van de NS niet van die regeling op de hoogte, of doen zij alsof ze hier niet van op de hoogte zijn) waardoor reizigers in dat geval toch zullen teruggrijpen op de GTBV-regeling.
Ik heb om 13.11 de tickets betaald. Hoe laat bekend werd dat er bomen omgewaaid waren, weet ik niet, maar nogmaals: een duidelijk geval van overmacht, en een heel duidelijke reden om het geld terug te betalen.
Als je mij het claimnummer geeft, kijk ik morgen graag voor je mee. Dan overleg ik meteen met mijn collega's van de afdeling Claims.
De claimnummers zijn 15970574 en 15970573 ( 2 tickets).
Bedankt.
Reputatie 1
Badge
En WEER presteert Sivan het om te doen of hun neus bloedt-nu gelden TOCH gewoon de EU-regels dat bij voorziene vertraing van meer als 1 uur dan wel totale stremming het volle biljet, ook al heeft men dat gekocht nadat dit ergens op www zou zijn gemeld, moet worden terugbetaald, dan wel omgewisseld voor een identiek biljet op wensdatum van de klant. Wat zoals te verwachten theofiel al heeft gemeld.
Leren jullie het nou nooit? Zijn die geldwolfjes in dat HGB zo wreed?
Ik ben even naar mijn collega van de afdeling GTbV gelopen. Theofiel, er is inderdaad geen sprake van Geld terug bij vertraging, maar van artikel 6.1 uit onze voorwaarden.

Ik zie dat je een formulier hebt ingediend, en daarop (buiten de velden) tekst hebt geschreven. Dit wordt niet gelezen of herkend, en dus wordt de claim afgewezen. Dergelijke verzoeken (waarbij je dus niet hebt gereisd vanwege een storing), kun je zodoende beter handmatig je verzoek indienen bij Klantenservice, via e-mail of brief.

Voor nu heb ik beide claims alsnog laten corrigeren voor je. Ze zijn nu goedgekeurd!
Bedankt voor je hulp !
Geen dank, CJG!
En WEER presteert Sivan het om te doen of hun neus bloedt-nu gelden TOCH gewoon de EU-regels dat bij voorziene vertraing van meer als 1 uur dan wel totale stremming het volle biljet, ook al heeft men dat gekocht nadat dit ergens op www zou zijn gemeld, moet worden terugbetaald, dan wel omgewisseld voor een identiek biljet op wensdatum van de klant. Wat zoals te verwachten theofiel al heeft gemeld.
Leren jullie het nou nooit? Zijn die geldwolfjes in dat HGB zo wreed?

Sorry ,hoor maar lees dan de Europese Verordening goed door en met name artikel 17 lid 4 is daar duidelijk over. Dus die geldwolfjes in dat HGB zijn dus niet zo wreed.

Reageer