beantwoord

Afgewezen claim & dubbel uitgecheckt

• 13 september 2016
  • 8 reacties
  • 217 Bekeken

Hoi! Ik heb 2 vraagjes:

Vraag 1:
-Op 18 augustus ben ik met de ICE 127 van Amsterdam (vertrek 14.35) richting Arnhem gereisd. Deze zou volgens de reisinformatie in de app, op de perrons en in de trein in Arnhem stoppen. Vanwege een storing in Duitsland is de trein omgeleid via Den Bosch. Dit werd echter pas ná Utrecht bekend gemaakt, waardoor ik geen kans meer heb gehad om in Utrecht op een binnenlandse trein naar Arnhem te stappen. De conducteurs wisten ook niets van de omleiding en boden hun excuses aan. Uiteindelijk ben ik na de omweg via Den Bosch en Nijmegen een uur te laat in Arnhem aangekomen.

Dit is de betreffende ICE die opeens omgeleid werd:
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/127/2016-08-18T15:02:00+0200

Nu heb ik een claim ingediend voor ''geld terug bij vertraging''. (Kenmerk: 41220331) Deze is echter afgewezen, omdat er geen storing was tussen Utrecht en Arnhem. Bij deze wil dus vragen deze alsnog toe te kennen.

Vraag 2:
Op zondag 24 juli ben ik per ongeluk 2x uitgecheckt in Utrecht na een reis vanuit Amsterdam. De eerste keer is er correct 4,50 Euro afgeschreven, maar daarna dus nog eens 10 Euro. Ik zie in mijnNS geen mogelijkheid deze 10 Euro terug te vragen; kan dat bij deze?

Bedankt voor de moeite :)

Vriendelijke groet, Ellen
icon

Beste antwoord door Tochjo 13 september 2016, 21:52

Vraag 1:
Claims voor Geld terug bij vertraging worden door een computer beoordeeld en daarom soms onterecht afgewezen, zoals in uw geval gebeurd is. In zulke gevallen kunt u het beste direct contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten en opnieuw te laten beoordelen.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Het is niet meer mogelijk om afgewezen claims via dit forum opnieuw te laten beoordelen.

Vraag 2:
Poortjes hebben een incheckzijde en een uitcheckzijde. Als u uw kaart bij de uitcheckzijde houdt, neemt het poortje aan dat u wel een reis gemaakt zult hebben - het idee is immers dat men alleen aan die kant van het poortje komt door met de trein op dat station aangekomen te zijn. Om u toch het station te laten verlaten, opent het poortje wel als u daar uw kaart voor de lezer houdt, ook als u niet bent ingecheckt. Dat laatste kost het instaptarief, want het poortje kan dan de ritprijs niet bepalen.

Ook in zulke gevallen, waarbij er door een vergissing te veel saldo is afgeschreven, kunt u het beste direct contact opnemen met de klantenservice om dit te laten corrigeren. Het te veel afgeschreven saldo zal dan op uw bankrekening worden teruggestort.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Vraag 1:
Claims voor Geld terug bij vertraging worden door een computer beoordeeld en daarom soms onterecht afgewezen, zoals in uw geval gebeurd is. In zulke gevallen kunt u het beste direct contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten en opnieuw te laten beoordelen.

Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Het is niet meer mogelijk om afgewezen claims via dit forum opnieuw te laten beoordelen.

Vraag 2:
Poortjes hebben een incheckzijde en een uitcheckzijde. Als u uw kaart bij de uitcheckzijde houdt, neemt het poortje aan dat u wel een reis gemaakt zult hebben - het idee is immers dat men alleen aan die kant van het poortje komt door met de trein op dat station aangekomen te zijn. Om u toch het station te laten verlaten, opent het poortje wel als u daar uw kaart voor de lezer houdt, ook als u niet bent ingecheckt. Dat laatste kost het instaptarief, want het poortje kan dan de ritprijs niet bepalen.

Ook in zulke gevallen, waarbij er door een vergissing te veel saldo is afgeschreven, kunt u het beste direct contact opnemen met de klantenservice om dit te laten corrigeren. Het te veel afgeschreven saldo zal dan op uw bankrekening worden teruggestort.
Ik snap niet waarom dit bericht als beantwoord is gemarkeerd en er geen NSer reageert. In de e-mail die ik van NS kreeg werd ik expliciet doorverwezen naar dit forum. Nu wordt ik wéér doorverwezen door een willekeurige forumbezoeker en doet NS er niets mee. Ik zie bij veel andere topics dat moderators wel reageren en naar het verzoek kijken.

Bij deze dus de vraag of een NS-moderator mijn vragen alsnog kan oppakken.
Reputatie 7
Ik snap niet waarom dit bericht als beantwoord is gemarkeerd en er geen NSer reageert. In de e-mail die ik van NS kreeg werd ik expliciet doorverwezen naar dit forum. Nu wordt ik wéér doorverwezen door een willekeurige forumbezoeker en doet NS er niets mee. Ik zie bij veel andere topics dat moderators wel reageren en naar het verzoek kijken.

Bij deze dus de vraag of een NS-moderator mijn vragen alsnog kan oppakken.

Hoi Ellen, via het forum worden geen claims meer beoordeeld, hier kun je dus het best voor bellen, omdat bij bellen je het snelst geholpen wordt. Als je dan toch belt, kun je gelijk voor de dubbele check-uit vragen. Je kunt eventueel ook nog gebruik maken van de chat, twitter of facebook. Mail en Post zijn op dit moment de langzaamste vormen, hier heeft NS een achterstand.

Wat betreft de willekeurige bezoeker, het forum werkt op basis van klant-helpt-klant concept, waar moderators alles in goede banen lijden. Tochjo weet volgens mij (bijna) net zo veel als een NS-medewerker 😉
Beetje jammer dat je zo van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Zie ook de bijlage.
Reputatie 7
Heeft u nog vragen, dan kunt u hier terecht. Uw vraag is of hij alsnog goedgekeurd kan worden. Het antwoord is ja, waarschijnlijk wel, maar niet direct via het forum. Het antwoord op u vraag is dat u het best even kunt bellen. Dus niet kastje muur, het principe werkt zoals het er staat.
hier kun je dus het best voor bellen, omdat bij bellen je het snelst geholpen wordt. Als je dan toch belt, kun je gelijk voor de dubbele check-uit vragen.

Ik heb gebeld en daar werd aangegeven dat ik het per post moet doen. :D
Dubbele check-uit is overigens wel gelukt.
Hoi Ellen1988, welkom op het serviceforum. Fijn dat het corrigeren van de dubbele check-out in ieder geval direct is gelukt. Heeft mijn collega telefonisch ook aangegeven waarom het bezwaar per post moet worden ingediend?
Als je graag hier geholpen wil worden dan gaan we dat gewoon doen Ellen. Dan kun je op mijn naam klikken en een privébericht versturen met NAW-gegevens en geboortedatum.

EDIT: Geen privébericht ontvangen

Reageer