beantwoord

Afgewezen claim geld terug bij vertraging

• 8 mei 2017
  • 1 reactie
  • 210 Bekeken

Geachte heer Van Dam,

Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 18 april 2017 in goede orde ontvangen en geregistreerd onder kenmerk 41461543 . Allereerst onze excuses voor de vertraging die u tijdens uw reis heeft opgelopen.
In de regeling ‘Geld terug bij vertraging’ zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.
Heeft u nog vragen?
We helpen u graag verder. Kijk op www.ns.nl of stel uw vraag op het NS Serviceforum ( www.ns.nl/forum ). U kunt ook contact opnemen met NS Klantenservice via telefoonnummer 030 - 751 51 55 of via Twitter @NS_online . We staan dag en nacht voor u klaar.

Datum:
1 mei 2017
Relatienummer:
4135620
Ons kenmerk:
5043852844
Onderwerp:
Afwijzing claim ‘Geld terug bij vertraging

Met vriendelijke groet,

B.J. Blank
Manager Operatie
NS Klantenservice

¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬¬--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hallo,
Ik begrijp niet waarom bovenstaande claim is afgewezen.
De vertraging zat hem niet in te laat vertrekken in Den Bosch (hoewel dat wel het geval was), maar in een aantal IC’s die toen niet vanuit Utrecht doorreden/ vertrokken. Ik had daardoor minimaal een half uur langer nodig om op Ede-Wageningen te komen.
Nu (18/4) was In 10.49, Uit 12.28
Normaliter (ik doe dit vaak) In 10.53, Uit 11.56
Net iets meer dan een half uur vertraging dus. Ik vraag U uw beslissing te heroverwegen.

Met Groet
C.J. van Dam
icon

Beste antwoord door Tochjo 8 mei 2017, 15:53

Voor de regeling Geld terug bij vertraging wordt gekeken naar de vertraging ten opzichte van het reisadvies in de Reisplanner. De Reisplanner geeft vier reismogelijkheden per uur van 's-Hertogenbosch naar Ede-Wageningen, twee via Utrecht Centraal (om :07 en :37) en twee via Nijmegen/Arnhem (om :23 en :53).

Als u om 10:49 hebt ingecheckt, dan was u met de reismogelijkheid van 10:53 uur via Nijmegen/Arnhem op tijd aangekomen in Ede-Wageningen. Dat is ook de reis die de reisplanner aangeeft, vandaar dat uw claim vermoedelijk is afgewezen.

Uit uw verhaal begrijp ik dat u normaal de trein van 10:53 naar Utrecht Centraal/Alkmaar neemt en in Utrecht Centraal overstapt op de trein naar Ede-Wageningen/Nijmegen. Omdat u met de trein vanuit 's-Hertogenbosch om 11:21 aankomt en er voor een overstap te Utrecht Centraal naar een ander perron minstens vijf minuten overstaptijd wordt gerekend, gaat NS ervan uit dat u de trein van 11:24 naar Nijmegen niet kunt halen.

Als de trein van 10:53 uur met de route via Utrecht Centraal wel in de reisplanner gestaan zou hebben, dan gaat NS voor de regeling Geld terug bij vertraging dus uit van een vertrektijd te Utrecht Centraal van 11:39 en een aankomsttijd van 12:03 in Ede-Wageningen. Als u om 12:28 hebt uitgecheckt, dan was uw vertraging maximaal 25 minuten. U zou dus ook dan geen recht gehad hebben op Geld terug bij vertraging.

Ik begrijp dat u ervoor kiest om altijd via Utrecht Centraal te reizen, omdat u dan het snelst in Ede-Wageningen bent als u de overstap van drie minuten in Utrecht Centraal haalt. NS ziet dit echter niet als haalbare reis en kijkt dus voor de regeling Geld terug bij vertraging ook niet naar deze mogelijkheid. U moet minstens 30 minuten vertraging hebben ten opzichte van reizen die NS u adviseert, middels de Reisplanner.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Voor de regeling Geld terug bij vertraging wordt gekeken naar de vertraging ten opzichte van het reisadvies in de Reisplanner. De Reisplanner geeft vier reismogelijkheden per uur van 's-Hertogenbosch naar Ede-Wageningen, twee via Utrecht Centraal (om :07 en :37) en twee via Nijmegen/Arnhem (om :23 en :53).

Als u om 10:49 hebt ingecheckt, dan was u met de reismogelijkheid van 10:53 uur via Nijmegen/Arnhem op tijd aangekomen in Ede-Wageningen. Dat is ook de reis die de reisplanner aangeeft, vandaar dat uw claim vermoedelijk is afgewezen.

Uit uw verhaal begrijp ik dat u normaal de trein van 10:53 naar Utrecht Centraal/Alkmaar neemt en in Utrecht Centraal overstapt op de trein naar Ede-Wageningen/Nijmegen. Omdat u met de trein vanuit 's-Hertogenbosch om 11:21 aankomt en er voor een overstap te Utrecht Centraal naar een ander perron minstens vijf minuten overstaptijd wordt gerekend, gaat NS ervan uit dat u de trein van 11:24 naar Nijmegen niet kunt halen.

Als de trein van 10:53 uur met de route via Utrecht Centraal wel in de reisplanner gestaan zou hebben, dan gaat NS voor de regeling Geld terug bij vertraging dus uit van een vertrektijd te Utrecht Centraal van 11:39 en een aankomsttijd van 12:03 in Ede-Wageningen. Als u om 12:28 hebt uitgecheckt, dan was uw vertraging maximaal 25 minuten. U zou dus ook dan geen recht gehad hebben op Geld terug bij vertraging.

Ik begrijp dat u ervoor kiest om altijd via Utrecht Centraal te reizen, omdat u dan het snelst in Ede-Wageningen bent als u de overstap van drie minuten in Utrecht Centraal haalt. NS ziet dit echter niet als haalbare reis en kijkt dus voor de regeling Geld terug bij vertraging ook niet naar deze mogelijkheid. U moet minstens 30 minuten vertraging hebben ten opzichte van reizen die NS u adviseert, middels de Reisplanner.

Reageer