beantwoord

afgewezen claim nr 15994473

• 5 January 2016
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 5
Beste mensen,

Er is iets misgegaan met het afhandelen van mijn claim. Mijn vertrektijd uit Kampen was 08.04 (ipv 09.24) die ik per ongeluk heb ingevuld. De trein naar Groningen had in Zwolle ruim een kwartier vertraging waardoor ik mijn aansluiting heb gemist. Hierdoor een uur vertraging naar Veendam. Ik heb gereisd met een spoordeelwinkelkaartje (e ticket), die heb ik meegestuurd bij mijn claim. Het ordernr is 01997171.Kunnen jullie hier alsnog iets mee? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 6 January 2016, 15:49

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Begrijp ik goed dat u bij aankomst in Groningen minder dan een half uur vertraging had, en door het missen van de overstap op de trein van Arriva de vertraging een uur werd? In dat geval hebt u geen recht op geld terug bij vertraging, omdat NS daarvoor alleen kijkt naar de vertraging op het NS-bestemmingsstation, in dit geval Groningen.
Reputatie 5
Ja dat klopt. Bij aankomst in Groningen 20 minuten vertraging. Ik reisde echter met een dagretour van de Spoordeelwinkel, vandaar dat ik meen wel recht te hebben op compensatie. De NS trein was te laat waardoor ik de Arriva trein niet kon halen....
Hoi Sim, en welkom op het forum!

Je claimt voor Kampen Zuid - Groningen, vertrek 09.24 uur. Met jouw vervoerbewijs heb je om Ik heb de claimtijd nu gewijzigd naar 08.04, maar dat verandert helaas verder niets voor de claim: je hebt bij NS niet minstens 30 minuten vertraging gehad, en daarom kan je claim niet worden goedgekeurd. Ik kan me voorstellen dat je baalt, aangezien je totale vertraging waarschijnlijk wel aan deze tijd zat, maar zoals Tochjo al aangeeft, ligt die vertraging niet volledig op een NS-traject.

Sorry, Sim!
Reputatie 5
Dank voor jullie reacties, ik begrijp het! Jammer maar niets aan te doen........enne vandaag ben ik weer veilig heen en terugnaar het werk gereisd door de ijzel dus pluim voor de NS!
Dankjewel! Dat is mooi om te lezen 🙂

Reageer