beantwoord

Afgewezen claim opnieuw indienen?

• 3 november 2015
  • 7 reacties
  • 139 Bekeken

Beste,

Mijn claim (40987477) is afgewezen, waarschijnlijk omdat ik minder dan 60 minuten vertraging had. Ik had die dag in ieder geval meer van 30 minuten vertraging maar ik kan die claim niet opnieuw indienen voor een vertraging tussen 30 en 59 minuten. Klopt dat?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Sivan NS 4 november 2015, 12:42

Bedankt, erg duidelijk zo.

Als je in de reisplanner jouw reis opzoekt, zie je dat deze een overstap op Den Bosch toont, niet op Utrecht. Je hoeft dan maar 1 keer over te stappen, terwijl je met jouw reis op Utrecht en Nijmegen moet overstappen. Ons systeem herkent vanuit de optimale reisroute de route met de overstap op Den Bosch, en daar is geen grote vertraging gevonden.

Dit betekent dat jij niet volgens de reisplanner hebt gereisd, klopt dat?

Als ik alleen de reis van Utrecht naar Dukenburg opzoek, met vertrektijd 07.53, dan zie ik inderdaad dat die trein niet heeft gereden. Om die reden heb je claim alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

7 reacties

Hoi Horizon. Ik heb je claim voor je bekeken.

Je hebt geclaimd voor 60 minuten. Als er dan een vertraging tussen de 30 en 59 minuten wordt gevonden, wordt je claim alsnog op basis van die tijd goedgekeurd. In jouw geval is er slechts 2 minuten vertraging gevonden tijdens jouw reis, vandaar dat deze is afgewezen.
Hoi Sivan,

Dank voor het bekijken. Kun je aangeven via welke route ik dan maar 2 minuten vertraging zou hebben gehad? Ik heb een aantal keren moeten overstappen en het lijkt me onwaarschijnlijk dat de alternatieve route slechts 2 minuten vertraging oplevert. Ik was onderweg naar mijn werk en ga echt niet voor de lol een uur te laat komen.
Dit gaat om de reis Amsterdam Zuid - Nijmegen Dukenburg, vertrek 07.24 uur.

Hoe heb jij gereisd?
Ik had de trein van 7.24 vanaf Amsterdam Zuid, overstap in Utrecht om 7.53 richting Nijmegen maar voor Arnhem ging de trein langzamer rijden vanwege overwegstoringen. In de trein werd rond 8.55 omgeroepen dat de trein niet verder zou rijden dan Arnhem. In Arnhem dus uit de trein gestapt en gewacht op de eerstvolgende trein naar Nijmegen, die zou om 9.04 moeten vertrekken maar die had eerst 10 minuten vertraging en later 25 minuten. Om 9.25 heb ik uiteindelijk de trein naar Nijmegen kunnen nemen en om 9.53 de trein naar Nijmegen Dukenburg. Zodoende heb ik om 9.59 uitgecheckt in plaats van om 8.59 als er geen storing zou zijn geweest.

De NS-site gaf de hele reis geen storingen aan rondom Arnhem dus het leek erop dat er niets aan de hand was. Niets bleek minder waar, helaas.

Kun je hier iets mee?

Ik hoor het graag, bedankt alvast!
Bedankt, erg duidelijk zo.

Als je in de reisplanner jouw reis opzoekt, zie je dat deze een overstap op Den Bosch toont, niet op Utrecht. Je hoeft dan maar 1 keer over te stappen, terwijl je met jouw reis op Utrecht en Nijmegen moet overstappen. Ons systeem herkent vanuit de optimale reisroute de route met de overstap op Den Bosch, en daar is geen grote vertraging gevonden.

Dit betekent dat jij niet volgens de reisplanner hebt gereisd, klopt dat?

Als ik alleen de reis van Utrecht naar Dukenburg opzoek, met vertrektijd 07.53, dan zie ik inderdaad dat die trein niet heeft gereden. Om die reden heb je claim alsnog goedgekeurd.
Hartelijk dank Sivan, voor het alsnog goedkeuren van de claim.

Nu snap ik ook waar het verschil in zit. Ik reis namelijk altijd via Nijmegen want de overstaptijd in Den Bosch is altijd te krap. In die 5 minuten overstaptijd moet je namelijk van perron wisselen, dat betekent: trein uit - trap op - trap af - trein in. Het gaat vaker mis dan goed, de treinen wachten niet op elkaar en vanuit Den Bosch rijdt er maar twee keer per uur een trein naar Nijmegen Dukenburg en vanuit Nijmegen vier keer per uur (in de spits). Als de overstap goed gaat, ben ik maar liefst 2 minuten eerder op de eindbestemming. Dat maakt dus geen verschil.

Kortom, de optimale reisroute is - wat mij betreft - niet via Den Bosch.

Nogmaals bedankt, ook voor de goede service!
Dat kan ik me goed voorstellen, Horizon. Dat ligt wellicht ook per reiziger anders.

Geen dank, en hopelijk verloopt je volgende reis beter!

Reageer