beantwoord

Afgewezen verzoek om Geld terug bij vertraging

  • 24 November 2016
  • 1 reactie
  • 108 Bekeken

L.S.,
Dit betreft claim 41286100. Op 20 oktober 2016 stopte mijn Intercity trein op weg naar Sittard in Eindhoven. Er was iets met een brug bij Weert ? Een hele tijd op een bus gewacht en me toen maar laten ophalen in Eindhoven. Vertraging minimaal 2 uren. Geen vergoeding ?

Dit betreft ook claim 41286093. Op 3 november 2016 stopte mijn Intercity trein op weg naar Sittard in Utrecht. Ongeveer 1 uur in de regen op een bus gewacht en me toen maar laten ophalen in Utrecht. Vertraging minimaal 4 uren. Geen vergoeding ?

Als ik dit zo lees heeft het geen enkele zin om te claimen. Claims worden toch altijd afgewezen of niet ?

Mvg, Thei Savelkoul
icon

Beste antwoord door Tochjo 24 November 2016, 17:45

Hebt u een claim ingediend voor het traject tot uw bedoelde eindstation of tot het station waar u bent opgehaald? Claims worden namelijk automatisch beoordeeld door een computer. Als u in het eerste geval bijvoorbeeld een claim hebt ingediend voor een reis naar Eindhoven, dan zal de computer vaststellen dat er op dat traject geen vertraging was. Dat u verder wilde reizen naar Sittard, weet de computer niet, dus daarom wordt uw claim dan afgewezen.



U kunt meer duidelijkheid krijgen over de reden van afwijzing door direct contact op te nemen met de klantenservice. Als u van mening bent dat de afwijzing onterecht is, dan kunt u ook een toelichting op de claim geven. De medewerker van de klantenservice kan de claim dan opnieuw laten beoordelen door een mens, die ook uw toelichting leest.



Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Hebt u een claim ingediend voor het traject tot uw bedoelde eindstation of tot het station waar u bent opgehaald? Claims worden namelijk automatisch beoordeeld door een computer. Als u in het eerste geval bijvoorbeeld een claim hebt ingediend voor een reis naar Eindhoven, dan zal de computer vaststellen dat er op dat traject geen vertraging was. Dat u verder wilde reizen naar Sittard, weet de computer niet, dus daarom wordt uw claim dan afgewezen.

U kunt meer duidelijkheid krijgen over de reden van afwijzing door direct contact op te nemen met de klantenservice. Als u van mening bent dat de afwijzing onterecht is, dan kunt u ook een toelichting op de claim geven. De medewerker van de klantenservice kan de claim dan opnieuw laten beoordelen door een mens, die ook uw toelichting leest.

Direct contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals een contactformulier en het postadres, maar houdt u er rekening mee dat een reactie op een ingevuld contactformulier of papieren brief meerdere weken op zich kan laten wachten.

Reageer