Afscheid overleden dierbare gemist door seinstoring en onduidelijke communicatie

• 2 juli 2019
  • 3 reacties
  • 317 Bekeken

Hallo NS, daarnet zou ik om 14.21 de trein van Rotterdam Centraal naar Goes nemen, om vanuit daar de bus naar Terneuzen te nemen en om kwart voor 5 daar aan te komen. Mijn oma is namelijk overleden en vanavond van half 7 tot 7 uur is er voor de naaste familie gelegenheid om afscheid te nemen voor de begrafenis morgen. Vijf minuten voor vertrek werd bekend dat deze niet zou rijden, nog zonder reden. Ook stond er dat de volgende trein van 14.51 wel zou rijden, dus zou geen probleem zijn geweest. Pas zo'n 15 à 20 minuten later werd vermeld dat er bij Rotterdam Zuid een seinstoring was en dat dit tot in elk geval 16.00u ging duren, dus dat ik pas de trein van 16.21 zou kunnen nemen. Dit zou beteken dat ik pas om kwart voor 7 in Terneuzen aan zou komen. Dat is dus te laat om nog vanaf mijn tante naar het uitvaartcentrum te gaan om mijn oma nog te kunnen zien. Ik begrijp dat een seinstoring iets is wat nou eenmaal kan gebeuren, maar ik moet nu dit laatste moment met mijn oma en samen met mijn familie missen. Dit vind ik heel erg. Ik reis gratis (student) dus het gaat me niet om een vergoeding oid. Ik ben benieuwd naar jullie reactie en ik vraag me af of er in de toekomst de communicatie niet sneller kan, zodat ik zelf sneller naar alternatief vervoer had kunnen kijken en/of dat er door jullie alternatieven kunnen worden geboden. Door een servicemedewerker van NS werd ik namelijk doorgestuurd naar de balie van RET, waar ik uiteraard weer moest wachten. Misschien is het een idee om bij storingen in de regio Rotterdam samen te werken met de RET om sneller hulp/alternatieven te kunnen bieden? Ik hoop eigenlijk vooral dat in de toekomst dit soort gevallen voor andere mensen kunnen worden voorkomen.

Met vriendelijke groet, Rosanne

3 reacties

Hallo Rosanne967, en welkom op de NS Community.

Gecondoleerd met het verlies van je oma. Het spijt me dat je dit moment om afscheid te kunnen nemen hebt moeten missen. Ik kan me voorstellen dat je dit je verschrikkelijk teleurstelt. Vanwege de situatie had je ook naar een servicemedewerker of hoofdconducteur kunnen gaan en was er misschien een alternatief te vinden om je op tijd bij het afscheid te krijgen. Informatie over storingen maken we zo snel mogelijk bekend en passen we aan zodra er meer bekend is. Ook duurt het vaak even voordat er een alternatief kan worden geboden, door het opstarten hiervan. Ik zie dat de 15:51 uur trein wel weer heeft kunnen rijden. Die heb je niet genomen? Of was je dan nog steeds te laat gekomen? Met een Studentenreisproduct kan je wel gebruik maken van de regeling voor Geld Terug Bij Vertraging, maar ik begrijp dat het je daar niet om gaat. Wil je me een privébericht sturen? Ik kan je je tijd niet teruggeven, maar wel even kijken naar of ik iets kleins voor je kan doen. Sterkte!
Hallo Rosanne967, en welkom op de NS Community.

Vanwege de situatie had je ook naar een servicemedewerker of hoofdconducteur kunnen gaan en was er misschien een alternatief te vinden om je op tijd bij het afscheid te krijgen.

Door een servicemedewerker van NS werd ik namelijk doorgestuurd naar de balie van RET, waar ik uiteraard weer moest wachten.
Badge

Door een servicemedewerker van NS werd ik namelijk doorgestuurd naar de balie van RET, waar ik uiteraard weer moest wachten.

Allereerst gecondoleerd, heb je bij de service medewerker ook vermeld dat je onderweg was naar een afscheid van je oma en dat je daar wel op tijd wilde zijn? Dit maakt natuurlijk toch wel het nodige verschil of dit kenbaar is gemaakt.

Reageer