beantwoord

Afwijzing

22maart gereisd van Nijmegen Lent naar Zutphen. Trein viel uit, dus gewoon 30 minuten te laat. Claim afgewezen. Onbegrijpelijk, want geen reden gegeven, behalve In de regeling ‘Geld terug bij vertraging’ zijn de voorwaarden voor terugbetaling vastgelegd. Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen. Slaat dus nergens op, want de trein viel gewoon uit. Arrogantie?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 14 april 2016, 12:56

Harry, excuses voor de vertraging.

Ik heb je claim nogmaals bekeken.

Gelet op je reistransacties heb ik je claim alsnog goedgekeurd. Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger!
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 4
Wellicht kunt u meer details verstrekken over uw reis?

Het kan kloppen dat er wat treinen zijn uitgevallen, maar doorgaans blijft de vertraging dan beperkt tot 15 minuten omdat er doordeweeks 4 treinen tussen Lent en Zutphen rijden.

Hierbij een overzichtje van de treinenloop op 22 maart: http://ovtijden.com/avtdag/NML/20160322

Mocht u door de vertraging bij NS een overstap naar Arriva of Syntus in Zutphen gemist hebben, dan loopt u inderdaad 30 minuten vertraging op. De regeling van NS beperkt zich echter alleen tot het NS-traject.
15:41 ingecheckt voor de trein van 15:52. Die viel uit. De sprinter was ook te laat. Uitgecheckt in Zutphen om 17:02. Zie onder. Geplukt van mijn NS

22-03-2016
15:41 Nijmegen Lent

17:02 Zutphen
Aanvragen geld terug bij vertraging ?
NS

Reizen op Saldo NS Korting

Opmerking toevoegen

€ 5,30

Zakelijk Prive

Prijsdetails
Hoi HarryS, welkom op het NS Serviceforum!

Vervelend dat je claim is afgewezen. WIl je je claimnummer doorgeven? Dan gaan wij naar je claim kijken.
Het claimnummer is 41125991. Bedankt.
Hoi Harry. Ik heb je claim bekeken.

Volgens onze gegevens is de trein van 15.52 niet uitgevallen, maar gestrand op Nijmegen. Die van 16.06 was 4 minuten later op Zutphen. Welke trein heb jij uiteindelijk genomen?
In de treinenstaat die ik van jullie heb ontvangen staat:
3652 15.52 NSR Intercity Zwolle 1 -------------- defect spoor
Waarom gaat het allemaal zo moeilijk?
De eerste trein die ik kon nemen was die van 16: 22 maar die was ook te laat, daarom was ik om 17:02 in Zutphen. Mijn claim zou opnieuw bekeken worden. Waarom dan nu weer dezelfde vragen?
Het blijft lang oorverdovend stil!
Volgens onze gegevens is de trein van 15.52 niet uitgevallen, maar gestrand op Nijmegen.
Dan viel hij in Nijmegen Lent dus uit.

@HarryS
Achter de link die mede-forumgebruiker Waldo G gaf is ook te zien dat de volgende sprinter om 16:07 vertrok (4 minuten vertraagd) en om 16:57 aankwam (3 minuten vertraagd) in Zutphen, tenminste, zo is het geregistreerd. Als u die trein hebt genomen, was de vertraging net geen half uur. Sivan NS vraagt zich dus af waarom u dat kennelijk niet hebt gedaan. Was die trein bijvoorbeeld overvol waardoor u niet mee kon, of klopt de registratie niet en reed die sprinter in werkelijkheid niet? Als u zonder reden die trein hebt laten gaan, zal ze de claim waarschijnlijk opnieuw afwijzen
Ook deze sprinter heeft niet gereden. Waarom zou ik die laten gaan? Zelfs als deze overvol zou zijn, zou ik me er nog in gepropt hebben. Dat ben ik wel gewend.
Harry, bedankt voor je toelichting. Ik zal morgen wederom naar je claim kijken.
Thanks.
En?
Harry, excuses voor de vertraging.

Ik heb je claim nogmaals bekeken.

Gelet op je reistransacties heb ik je claim alsnog goedgekeurd. Hopelijk verloopt je volgende reis prettiger!
Dank je wel Sivan. Super!:D

Reageer