beantwoord

Afwijzing claim

  • 19 maart 2016
  • 1 reactie
  • 83 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb een claim ingediend voor vertraging van meer dan 1 uur op 26 februari 2016. De trein heeft geruime tijd stilgestaan in de tunnel bij Delft omdat daar een defecte trein aan het perron stond. Vertrektijd 17:07 vanaf Rotterdam Centraal, geplande aankomst 17:40 Leiden Centraal. De trein kwam rond 18:50 aan op Leiden Centraal, wat meer dan 1 uur vertraging is. Ondanks dit is de claim toch afgewezen, omdat de vertraging volgens de NS niet voldoende was. Wat moet ik nu om toch de vergoeding te krijgen?
icon

Beste antwoord door Tochjo 19 maart 2016, 13:07

Ingediende claims worden in principe door een computer beoordeeld. Dat betekent dat claims soms onterecht worden afgewezen. Dat gebeurt bijvoorbeeld als de computer een reismogelijkheid vindt die minder of geen vertraging had opgeleverd. In uw geval had u wellicht met andere treinen met veel minder vertraging in Leiden Centraal kunnen aankomen.



Het spreekt voor zich dat dit dan voor u geen reële reisoptie was, want u zat in een stilstaande trein en kon geen andere treinen meer nemen. Nu uw claim is afgewezen, kunt u daarom contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten. Hij zal daarna opnieuw beoordeeld worden door een mens.



Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.



Als u in dit topic het claimnummer noemt, kan een moderator uw claim ook opnieuw laten beoordelen.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Ingediende claims worden in principe door een computer beoordeeld. Dat betekent dat claims soms onterecht worden afgewezen. Dat gebeurt bijvoorbeeld als de computer een reismogelijkheid vindt die minder of geen vertraging had opgeleverd. In uw geval had u wellicht met andere treinen met veel minder vertraging in Leiden Centraal kunnen aankomen.

Het spreekt voor zich dat dit dan voor u geen reële reisoptie was, want u zat in een stilstaande trein en kon geen andere treinen meer nemen. Nu uw claim is afgewezen, kunt u daarom contact opnemen met de klantenservice om uw claim toe te lichten. Hij zal daarna opnieuw beoordeeld worden door een mens.

Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Als u in dit topic het claimnummer noemt, kan een moderator uw claim ook opnieuw laten beoordelen.

Reageer