beantwoord

Afwijzing claim


Wij hebben uw aanvraag voor Geld terug bij vertraging met als reisdatum 22 mei 2017 en claimnummer 600039239 behandeld.

Bovenstaande claim is afgewezen, op 19-7-2917 gereageerd op de afwijzingsmail, maar tot op heden nog geen antwoord gehad.
Ik was die dag wel degelijk een half uur later op mijn bestemming.
Graag hoor ik van u.
icon

Beste antwoord door Thomas NS 19 september 2017, 21:44

Update: Inmiddels heb ik goed nieuws: jouw claim is bij deze goedgekeurd en er zal een gepaste restitutie jouw kant op worden gestuurd.

Voor de meelezers: Het invoeren van een Geld Terug Bij Vertragingsclaim kent twee processen. Het eerste proces is de claim zelf die via MijnNS of via het Geld Terug Bij Vertragingsformulier. Hierbij wordt er puur gekeken op vertraging van treinen die hebben gereden. Dit wordt gedaan door een computersysteem, waarbij bepaalde zaken over het hoofd kunnen worden gezien. Denk hierbij aan treinuitval, omreisroutes of complexe storingen. Geen nood: als reactie op de automatisch verstuurde afwijzing van jouw claim kan een e-mail verstuurd worden om daarin uitleg te geven waarom de restitutie wel terecht zou moeten worden toegewezen. Denk hierbij aan vertrektijden, omschrijvingen van uitgevallen treinen en complexe routes die bewandeld moesten worden. Hoe meer informatie, hoe beter. Vervolgens wordt de herziening door een paar mensenogen afgehandeld en volgt (na enige tijd) een correcte afhandeling.

Dit soort claims kun je zelf opnieuw indienen, bij wijze van uitzondering en stom geluk, was ik in staat deze claim per direct af te handelen. Mocht je willen weten wat de status is van jouw herzieningsverzoek, geef ons op het forum vooral jouw claimnummer door, dan kijken wij voor je.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Hallo Gert en welkom op het NS Serviceforum.

Ik ben speciaal voor jou naar de desbetreffende afdeling gelopen om te kijken waarom het zo lang duurt met deze claim. Mogelijk is deze in het systeem niet goed doorgespeeld. Op dit moment kijkt er iemand naar voor jou, ik laat je zo weten of het gelukt is. Excuses voor de vertraging van de reactie!
Reputatie 6
Update: Inmiddels heb ik goed nieuws: jouw claim is bij deze goedgekeurd en er zal een gepaste restitutie jouw kant op worden gestuurd.

Voor de meelezers: Het invoeren van een Geld Terug Bij Vertragingsclaim kent twee processen. Het eerste proces is de claim zelf die via MijnNS of via het Geld Terug Bij Vertragingsformulier. Hierbij wordt er puur gekeken op vertraging van treinen die hebben gereden. Dit wordt gedaan door een computersysteem, waarbij bepaalde zaken over het hoofd kunnen worden gezien. Denk hierbij aan treinuitval, omreisroutes of complexe storingen. Geen nood: als reactie op de automatisch verstuurde afwijzing van jouw claim kan een e-mail verstuurd worden om daarin uitleg te geven waarom de restitutie wel terecht zou moeten worden toegewezen. Denk hierbij aan vertrektijden, omschrijvingen van uitgevallen treinen en complexe routes die bewandeld moesten worden. Hoe meer informatie, hoe beter. Vervolgens wordt de herziening door een paar mensenogen afgehandeld en volgt (na enige tijd) een correcte afhandeling.

Dit soort claims kun je zelf opnieuw indienen, bij wijze van uitzondering en stom geluk, was ik in staat deze claim per direct af te handelen. Mocht je willen weten wat de status is van jouw herzieningsverzoek, geef ons op het forum vooral jouw claimnummer door, dan kijken wij voor je.
Thomas, Hartelijk dank voor de snelle reactie, inmiddels de mail gekregen van goedkeuring.
Top, bedankt
Thomas NS schreef:

Update: Inmiddels heb ik goed nieuws: jouw claim is bij deze goedgekeurd en er zal een gepaste restitutie jouw kant op worden gestuurd.

Voor de meelezers: Het invoeren van een Geld Terug Bij Vertragingsclaim kent twee processen. Het eerste proces is de claim zelf die via MijnNS of via het Geld Terug Bij Vertragingsformulier. Hierbij wordt er puur gekeken op vertraging van treinen die hebben gereden. Dit wordt gedaan door een computersysteem, waarbij bepaalde zaken over het hoofd kunnen worden gezien. Denk hierbij aan treinuitval, omreisroutes of complexe storingen. Geen nood: als reactie op de automatisch verstuurde afwijzing van jouw claim kan een e-mail verstuurd worden om daarin uitleg te geven waarom de restitutie wel terecht zou moeten worden toegewezen. Denk hierbij aan vertrektijden, omschrijvingen van uitgevallen treinen en complexe routes die bewandeld moesten worden. Hoe meer informatie, hoe beter. Vervolgens wordt de herziening door een paar mensenogen afgehandeld en volgt (na enige tijd) een correcte afhandeling.

Dit soort claims kun je zelf opnieuw indienen, bij wijze van uitzondering en stom geluk, was ik in staat deze claim per direct af te handelen. Mocht je willen weten wat de status is van jouw herzieningsverzoek, geef ons op het forum vooral jouw claimnummer door, dan kijken wij voor je.



En wat is het tweede proces?
Thomas NS schreef:

Hallo Gert en welkom op het NS Serviceforum.

Ik ben speciaal voor jou naar de desbetreffende afdeling gelopen om te kijken waarom het zo lang duurt met deze claim. Mogelijk is deze in het systeem niet goed doorgespeeld. Op dit moment kijkt er iemand naar voor jou, ik laat je zo weten of het gelukt is. Excuses voor de vertraging van de reactie!



En kan je aangeven tot welke datum zij alle verzoeken hebben verwerkt? Zijn ze al met de declaraties van juli 2017 bezig? 😛
Het tweede proces: Je kunt een Geld terug bij Vertraging formulier indienen. In dit formulier kun je een omschrijving van de situatie toevoegen. Deze formulieren worden dus niet door een computer bekeken en daardoor duurt de afhandeling langer dan wanneer de claim via het mijn NS account is ingediend. .

Helaas kan ik niet inzien wat de datum is van de claims die ze nu aan het afhandelen zijn. Ik vermoed dat ze inmiddels wel bezig zijn met de afhandeling van de claims die in juli zijn binnengekomen. Nog eventjes geduld!

Reageer