beantwoord

Afwijzing claim Geld terug bij vertraging

• 28 September 2015
  • 2 reacties
  • 134 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Hallo NS,

Tot mijn grote verbazing is mijn verzoek tot vergoeding van de reiskosten voor mijn reis van Delft naar Haarlem op 11 september afgewezen. Ik heb er toch echt meer dan een uur extra over gedaan. Vanwege een 'verstoorde treinenloop' aldus de omroep, heb ik moeten omreizen via Den Haag CS.

Dit zijn de gegevens:
check in: Delft 17:55
Check uit: Haarlem 19:57
(40972831)

Ik reis graag en veel met de trein, maar probeer de reistijd toch echt tot het minimale te beperken. Wat kunnen we hier aan doen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 28 September 2015, 12:46

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Ino, en welkom op het forum!

Goed dat je het claimnummer noemt. Ik kijk meteen met je mee.

Op 11 september waren er meerdere verstoringen, met name rond Utrecht Centraal, maar ook op het traject Den Haag HS - Rotterdam CS. Hierdoor hadden ook trajecten daaromheen soms te kampen met problemen. Ons systeem heeft in jouw geval vanuit de optimale reisroute een reis gevonden die onder de 30 minuten vertraging valt, waardoor de claim is afgewezen. Op basis van de informatie die je nu geeft, heb ik de claim alsnog voor je goedgekeurd. Je krijgt hier nog een apart bericht over!
Hallo Sivan,

Hartelijk dank! Ik ben dan wel benieuwd naar die 'onder de 30 minuten'-reis. De geld terug bij vertraging regeling is een prettige tegemoetkoming bij vertraging, ik heb veel liever geen of heel weinig vertraging.

Maar in ieder geval bedankt voor goedkeuren van de claim.

Reageer