beantwoord

Afwijzing claim geld terug bij vertraging

• 29 september 2015
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

Hallo,

Op 19 augustus jl. heb ik een treinreis gemaakt van Hoorn Kersenboogerd naar Rotterdam Blaak. Ik reis altijd met de IC direct maar bij aankomst op Schiphol bleek de ICD van 08:39 niet te rijden waardoor ik de eerstvolgende ICD moest nemen. Ik heb voor de opgelopen vertraging een claim ingediend via het ICD formulier (claim nummer 50016473) maar deze is (mijns inziens onterecht) afgewezen.

Ik ben ingecheckt op Hoorn Kersenboogerd om 07:42 en uitgecheckt op Rotterdam Blaak om 09:49. Normaal gesproken ben ik daar al om 09:15.

Kunt u mijn aanvraag opnieuw bekijken? Volgens mij zijn er geen alternatieven waardoor ik sneller in Rotterdam zou zijn geweest (plus dat mijn ICD toeslag dan ongebruikt blijft). Of had ik wellicht 15-29 minuten vertraging moeten invullen?

Alvast bedankt voor uw reactie.

Groet, bvdijk
icon

Beste antwoord door Sivan NS 29 september 2015, 11:13

Goedemorgen Bvdijk, en welkom!

Je hebt zelf als eindbestemming Rotterdam CS opgegeven. Dit heb ik hersteld. Mijn collega heeft jouw claim handmatig beoordeeld, en heeft toen op basis van de door jou opgegeven reisgegevens en de check-in en vertrektijd een reis gevonden met minder dan 30 minuten vertraging. Op basis van jouw uitcheck-tijd én het feit dat je naar Blaak bent gereisd, heb ik je claim alsnog goedgekeurd. Je ontvangt € 21.20 en krijgt hier apart bericht van.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Bvdijk, en welkom!

Je hebt zelf als eindbestemming Rotterdam CS opgegeven. Dit heb ik hersteld. Mijn collega heeft jouw claim handmatig beoordeeld, en heeft toen op basis van de door jou opgegeven reisgegevens en de check-in en vertrektijd een reis gevonden met minder dan 30 minuten vertraging. Op basis van jouw uitcheck-tijd én het feit dat je naar Blaak bent gereisd, heb ik je claim alsnog goedgekeurd. Je ontvangt € 21.20 en krijgt hier apart bericht van.
Bedankt voor de snelle (en positieve) reactie! Misschien dat jullie dan gelijk een gerelateerde vraag van mij kunnen beantwoorden.

Het is voor mij namelijk niet duidelijk of ik op het IC formulier het vertrek- en aankomststation van de betreffende trein moet invullen (net zoals de vertrektijd van de trein die vertraging heeft) of het station waar je in- en uit checkt. Ik begrijp nu dat dat het laatste zou moeten zijn, correct?

Nogmaals dank!
Het gaat inderdaad om het laatste. Geen dank!

Reageer