beantwoord

Afwijzing claim Geld terug bij vertraging (41004325). Wat is de reden?

• 3 november 2015
  • 10 reacties
  • 228 Bekeken

24-10-2015
09:22 Heerlen
12:26 Rotterdam Centraal
Tot mijn verbazing heb ik een afwijzing van mijn claim gekregen, terwijl vertraging meer dan 40 minuten was.
In Eindhoven geruime tijd in een niet vertrekkende trein gezeten en vlak voor station Rotterdam heeft de trein ook zo'n 10 minuten gewacht.
Ik heb het idee dat er die dag een aangepaste dienstregeling was. Wij zijn namelijk vlak voor 9:30 uur in Heerlen vertrokken (volgens dienstregeling die dag, stond ook in reisplanner. maar nu niet meer!). Er waren die zaterdag werkzaamheden tussen maastricht en sittard.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 9 november 2015, 15:02

Marv, bedankt! Ik kwam er niet uit. Deze reis staat niet in de reisplanner, omdat dit een extra intercity betrof.

Abrekelmans, omdat dit een extra ingezette trein betreft, heeft het systeem deze niet gevonden en is automatisch de trein van 09.44 gevonden. Ik zal je claim nu alsnog goedkeuren, door deze aan te vullen met de informatie over de extra trein.
Bekijk origineel

10 reacties

Welkom op het NS Serviceforum. We zullen er naar kijken Ab en zo spoedig mogelijk met een terugkoppeling komen.
Hoi Abrekelmans. Ik heb je claim bekeken.

Je geeft als vertrektijd 09.27 op. In de reisplanner zie ik deze tijd niet staan. Hoe heb jij precies gereisd?
Abrekelmans, ik help je graag verder. Kun je mij nog laten weten hoe je hebt gereisd?
Zoals gezegd ben ik vlak voor half 10 's morgens in Heerlen met de intercity richting Alkmaar vertrokken. Deze vertrektijd stond toen ook in de NS app. Op tijd in Ehoven aangekomen. Intercity richting R'dam stond toen al klaar. Ingestapt en vervolgens meer dan 20 min. gewacht voordat deze vertrok. Volgens het omroepbericht wegens problemen tussen Venlo en EHV. Uiteindelijk vertrokken en met vertraging aangekomen bij station Rotterdam waar de trein vlak vóór het station nog ruim 10 min. heeft stilgestaan omdat, volgens omroepbericht, geen toestemming was om het station binnen te rijden. Uiteindelijk 40 min. vertraging.
Bedankt voor de toelichting. Volgens mij gaat er geen enkele trein vanaf Heerlen om 09.22. Het is mij daarom niet duidelijk welke trein jij precies hebt genomen.
Neen normaliter gaat er alleen een IC vanuit Heerlen om kwart voor en kwart over het hele uur. Alleen die zaterdag was het anders. Waarschijnlijk omdat er die dagen geen intercities vanuit Maastricht vertrokken
@NS:
Zie: http://www.ovtijden.com/arnu/rl/834/2015-10-24T09:27:00+0200/
Marv, bedankt! Ik kwam er niet uit. Deze reis staat niet in de reisplanner, omdat dit een extra intercity betrof.

Abrekelmans, omdat dit een extra ingezette trein betreft, heeft het systeem deze niet gevonden en is automatisch de trein van 09.44 gevonden. Ik zal je claim nu alsnog goedkeuren, door deze aan te vullen met de informatie over de extra trein.
okay top. Thanks
Reputatie 6

Die supercomputersystemen van jullie zitten dan wel vol met trucjes en foefjes om een claim maar af te kunnen wijzen zeg. Er reden geen treinen tussen Sittard en Maastricht, waardoor treinserie 800 naar Heerlen reed ipv naar Maastricht. Dit was ook in de reisinfo verwerkt. Merkwaardig dat claims vervolgens worden afgewezen omdat dit hoegenaamd extra treinen waren.

Ik ben met er overigens ten volle van bewust dat dit niets te maken heeft met mogelijke kostenbesparingen door het onterecht niet uitkeren van valide claims, maar dat dit slechts komt doordat geen mens meer vat heeft op wat die supercomputers van NS doen.

Reageer