beantwoord

Afwijzing claim Geld terug bij vertraging  (41010107)

• 11 november 2015
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

L.s,
Mijn claim is afgewezen omdat NS geen of onvoldoende vertraging heeft kunnen constateren.

Normaal reis in om 18:51 uur van Duivendrecht via Hilversum en Amersfoort naar Apeldoorn , echter door een draadbreuk eerder op de dag tussen Amersfoort en Apeldoorn, ter hoogte van Barneveld en de mededeling dat dit tot ver in de avond zou duren heb ik de route via Zwolle, Deventer, Apeldoorn gemaakt en daardoor dus een vertraging van iets meer dan een half uur opgelopen.

Vanwaar dan de afwijzing, want ik neem aan dat NS deze gegevens ook heeft.

Met vriendelijke groet, F.A.B.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 12 november 2015, 08:13

@Frits, je hoeft geen foto hiervan te maken. Wanneer een claim is afgewezen op basis van de informatie die is gevonden, kun je altijd een bezwaar indienen met daarin aanvullende informatie. Wij beoordelen de claim dan opnieuw, ditmaal via een medewerker.

Zoals aangegeven vermoedde ik al dat jij jouw reis hebt gebaseerd op de informatie die op dat moment gegeven werd. Het is daarom begrijpelijk dat je hebt afgeweken van de zogenoemde optimale reisroute. Om die reden heb ik je claim alsnog goedgekeurd. Dit betreft overigens dezelfde werkwijze als die bij mijn collega's, nadat een bezwaar wordt ingediend.
Bekijk origineel

5 reacties

Beste Frits, welkom op het Serviceforum.

Volgens onze gegevens heeft de trein van 18.51 gereden met een vertraging van 7 minuten. De vertraging die jij noemt, staat niet bij ons geregistreerd.

Dit betekent dat de trein die jij had willen nemen gewoon reed, en jij (vermoed ik) een andere route hebt gereisd, op basis van meldingen op het station. Klopt dit?
Beste Sivan.

De informatie op de borden van het station was gelijk aan die van de de app en ik heb steed bijgehouden wat de status van de werkzaamheden was, echter heb ik hier geen bewijs van.

Wel zal ik, en ik vindt het jammer dat het nodig is, in het vervolg een foto van de verstoring/status maken.

Ik reis al zo'n 18 jaar via deze route en je zult begrijpen dat ik na een dag werken niet voor mijn plezier om ga reizen.
Reputatie 6
Aangenomen dat dit op 26 oktober was, de dag van de draadbreuk tussen Amersfoort en Barneveld.

Om 1830 u beweerde NS het volgende:
"Tussen Amersfoort en Apeldoorn/Barneveld Noord rijden geen treinen door een defecte bovenleiding.
Er rijden stopbussen tussen Amersfoort en Barneveld Noord.
Er rijden snelbussen tussen Amersfoort en Apeldoorn.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting 27 oktober rond 2:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Amersfoort en Ede-Wageningen kunnen omreizen via Utrecht C.
Reizigers tussen Amersfoort en Deventer kunnen omreizen via Zwolle.
Reizigers tussen Utrecht C. en Deventer kunnen omreizen via Arnhem.
Reizigers tussen Amsterdam C. en Enschede kunnen omreizen via Lelystad C.
maandag 26 oktober 18:30"

Eerst om 19:05 u, dus na het oorspronkelijke tijdstip van vertrek werd dit gewijzigd in 'er rijden minder treinen tussen Amerfoort en Apeldoorn'.

Op basis van het bericht van 1830 u is het dus begrijpelijk dat TS er voor heeft gekozen om om te reizen via Deventer. Anders zou TS op goed geluk naar Amersfoort moeten gaan, in de hoop dat er inmiddels een busdienst van voldoende frequentie en voldoende sterkte zou zijn opgetuigd, die hoe dan ook vertraging zou hebben opgeleverd.

Het zou weliswaar zo kunnen zijn geweest dat trein 1669 als doorrijdend naar Enschede in de reisinfo gestaan heeft, maar dit zou alsnog geen garantie kunnen zijn dat deze trein niet later alsnog in Amersfoort zou zijn opgeheven. Daarnaast zou dat hoe dan ook strijdig zijn geweest met het bericht van 1830 u.

Het is derhalve redelijk dat TS op basis van de door NS verstrekte informatie heeft omgereisd. Net zoals het redelijk zou zijn dat NS de GTBV-claim alsnog toewijst.
@Frits, je hoeft geen foto hiervan te maken. Wanneer een claim is afgewezen op basis van de informatie die is gevonden, kun je altijd een bezwaar indienen met daarin aanvullende informatie. Wij beoordelen de claim dan opnieuw, ditmaal via een medewerker.

Zoals aangegeven vermoedde ik al dat jij jouw reis hebt gebaseerd op de informatie die op dat moment gegeven werd. Het is daarom begrijpelijk dat je hebt afgeweken van de zogenoemde optimale reisroute. Om die reden heb ik je claim alsnog goedgekeurd. Dit betreft overigens dezelfde werkwijze als die bij mijn collega's, nadat een bezwaar wordt ingediend.
@WSM, bedank voor de info.
@Sivan, goed te lezen dat de claim alsnog, in dit geval door jou, door een medewerker van NS bekeken kan worden met in mijn geval een positieve uitkomst.

Reageer