beantwoord

Afwijzing claim Geld terug bij vertraging (41014996)

• 15 november 2015
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Hallo NS Serviceforum,

Ik maak dit topic aan naar aanleiding van de afwijzing van mijn claim Geld terug bij vertraging (Claim ID: 41014996).

Naar mijn mening is deze afwijzing ontrecht, hieronder probeer ik zoveel mogelijk het gehele verhaal uit te leggen:
  1. Ik kwam op 13 oktober 2015 aan op station Amsterdam Holendrecht met als doel om naar huis te gaan met trein 7463 (vertrektijd Amsterdam Holendrecht om 17:17 uur)
  2. Op het moment dat ik aankwam op het perron blijkt dat de voorgaande trein richting Rotterdam Centraal (trein 4063) defect is geraakt op station Duivendrecht
  3. Hierdoor kon mijn trein (7463) niet verder rijden doordat trein 4063 defect stond en trein 7463 er niet langs kan.
  4. Uiteindelijk kwam om 17:32 (al 15 minuten vertraging) de oproep dat er een trein zou vertrekken in zuidelijke richting. Deze trein ging echter van spoor 2.
  5. Om richting dat spoor te komen (vanaf spoor 5) dient er eerst uitgecheckt te worden om uiteindelijk weer in te checken bij spoor 2.
  6. Om 17:40 (+23 al) vertrok trein 304065 vanaf Holendrecht in zuidelijke richting.
  7. Doordat mijn eindstation Maarssen betreft dien ik een overstap te maken in Breukelen doordat trein 304065 naar Rotterdam Centraal gaat en daardoor vanaf Breukelen richting Woerden
  8. Bij aankomst in Breukelen (om 17:51) bleek dat de 7465 (vertrektijd Breukelen 17:59) niet zou gaan rijden.
  9. Even later werd ook bekend dat 17465 (vertrektijd Breukelen 18:13) ook niet zou rijden.
  10. Uiteindelijk vertrok om 18:29 trein 7467 wel richting Maarssen waar ik om 18:34 uiteindelijk aankwam

De uiteindelijke aankomsttijd is 18:34 op Maarssen. Dit ipv 17:34.
Hierdoor heb ik 60 minuten vertraging opgelopen waardoor ik niet zou weten waarom de claim is afgewezen

Kan deze claim mogelijk herzien worden?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Zoek34
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 november 2015, 10:34

Hoi Zoek34, en welkom op het forum.

Ik heb je claim erbij gepakt. Ik zie dat je eerst op Holendrecht ben in- en uitgecheckt. Pas om 17.33 ben je definitief ingecheckt. Ons systeem kijkt automatisch naar deze tijd, omdat deze tijd is gekoppeld aan je volledige CICO (check-in en check-out). Ik heb vervolgens de reis erbij gepakt, om te zien wat er mis is gegaan.

De trein van 17.18 is vanwege een defect inderdaad niet vertrokken. Op basis van de informatie die je hierboven geeft, heb ik je claim herzien. Deze is nu goedgekeurd en de bevestiging daarvan krijg je ook nog per e-mail.
Bekijk origineel

1 reactie

Hoi Zoek34, en welkom op het forum.

Ik heb je claim erbij gepakt. Ik zie dat je eerst op Holendrecht ben in- en uitgecheckt. Pas om 17.33 ben je definitief ingecheckt. Ons systeem kijkt automatisch naar deze tijd, omdat deze tijd is gekoppeld aan je volledige CICO (check-in en check-out). Ik heb vervolgens de reis erbij gepakt, om te zien wat er mis is gegaan.

De trein van 17.18 is vanwege een defect inderdaad niet vertrokken. Op basis van de informatie die je hierboven geeft, heb ik je claim herzien. Deze is nu goedgekeurd en de bevestiging daarvan krijg je ook nog per e-mail.

Reageer