beantwoord

Afwijzing claim Geld terug bij vertraging (41026309)‏

• 25 November 2015
  • 5 reacties
  • 173 Bekeken

Afwijzing ontvangen op deze claim terwijl ik 38 minuten vertraging had. Waarom is claim dan afgewezen?

icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 November 2015, 14:02

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Hogen003, en welkom op het forum!

Ik heb je claim bekeken.

Jouw trein is met 6 minuten vertraging vertrokken. Je bent hierdoor 4 minuten later dan gepland aangekomen in Zwolle, namelijk om 16.49. Hier zou je dan om 16.56 de trein kunnen halen naar Groningen, waardoor je niet om 17.44 maar om 18.04 zou aankomen. Om die reden is je claim dan ook afgewezen, omdat je dan uitkomt op 20 minuten vertraging.
Hoi Sivan,

Dat klopt niet, de trein die met 6 minuten vertraging vertrok zou niet verder rijden dan Lelystad, daarom werd mij aangeraden (door de machinist van die trein, die heb ik gesproken) via Amersfoort te rijden en daardoor was ik pas om 18:08 in Groningen. Ik had graag die andere trein genomen als ik de juiste informatie had gehad, want de vertraging kwam mij erg slecht uit, dus nu te horen dat die trein wel de normale route heeft gereden is dubbel zuur. Blijf ik bij mijn standpunt dat ik buiten mijn schuld 38 minuten vertraging had dus recht op resitutie.

Met vriendelijke groet
Jacky
Hoi Jacky,

Aangezien jij van een van mijn collega's het advies hebt gehad om een alternatieve route te nemen, en gelet op jouw reistransacties, heb ik je claim alsnog goedgekeurd.
Hoi Sivan,

super bedankt, dat verzacht het vertragingsleed weer een beetje.

Jacky
Gelukkig maar, Jacky!

Reageer