Afwijzing claim ‘Geld terug bij vertraging  (41454626)

Reputatie 1
Naar aanleiding van hetgeen besproken in dit topic (https://forum.ns.nl/op-station-17/klacht-trein-vertrekt-vroeg-half-uur-vertraging-34198) heb ik tevens een formulier gtbv ingevuld.
In de normale data komt deze ontstane vertraging in mijn reis niet naar voren.
Echter ben ik van mening dat ns deze vertraging heeft veroorzaakt.
Derhalve verwacht ik alsnog toewijzing van bovengenoemde claim.

34 reacties

Reputatie 7
Heb je al reactie op je claim ontvangen? Zo ja, dan kun je met de klantenservice contact opnemen om in bezwaar te gaan. Zo niet dan zul je even op het resultaat van je claim moeten wachten.

De snelste manier om in contact te komen is door te bellen, chatten, facebook of twitter. Op het forum worden géén bezwaren in behandeling genomen.
Dat laatste is zeker niet waar.

https://forum.ns.nl/geld-terug-vertraging-36/waarom-mijn-claim-geld-terug-vertraging-41458365-afgewezen-34797
Reputatie 7
Een uitzondering op de regel komt inderdaad wel eens voor.
Mijn geld terug bij vertraging van 4 april is afgekeurd. (Afwijzing claim ‘Geld terug bij vertraging (41454096) ).

Ik vind dat ik recht heb op geld terug omdat op deze dag de trein gewoonweg doorreed. en niet stopte op Tilburg Universiteit waardoor ik een half uur moest wachten. De machinist was vergeten te stoppen. Net na het perron stopte de machinist. Toen keek de conducteur even naar buiten waarna de trein doorreed. Om deze redden vind ik dat ik recht heb op geld terug.

Mvg Ashley
Reputatie 7
Zoals in mijn reactie te lezen kun je voor bezwaar contact opnemen met de klantenservice door te bellen, chatten, facebook of twitter.
Hopelijk gaat NS de brief aanpassen die klanten krijgen van NS waarin staat dat ze op dit forum bezwaar kunnen maken.
Reputatie 7
Lijkt me handig.
Nog handiger als je in het (digitale) formulier een uitleg van d situatie kan geven, dat voorkomt een hoop heen en weer gemail.
Slidestops en MvanGelder, ik mag daar inderdaad wat consequenter mee omgaan. Als een reiziger een claim wil laten herzien, dan kan er contact opgenomen worden met onze klantenservice.
Het probleem is a dat jij ook klantenservice bent en b klanten specifiek worden doorverwezen naar dit forum in de afwijzingsbrief.
Reputatie 4
Nog handiger als je in het (digitale) formulier een uitleg van d situatie kan geven, dat voorkomt een hoop heen en weer gemail.
Ja, en dat kan al sinds kort:
https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html
Reputatie 1
Vorige keer ben ik ook via t forum geholpen.
Dus is het logisch dat ik nu dezelfde route kies toch
Reputatie 1
Ohja. Ook fijn dat ns ook al geen eens moeite neemt om op mij te reageren en niet alleen op een reactie op mijn item.

Dat is niet netjes!

Ps Facebook, Twitter? Sorry maar dat is geen route zeg.
Reputatie 7
Telefoon blijft het snelst, je kunt ook via live-chat contact opnemen.
Telefoon is helemaal niet snel. Klantenservice daar zegt gewoon dat ze 6-8 weken achterlopen en het is of wachten tot ze de aanvraag hebben verwerkt of je kunt later zelf nog eens terugbellen. Heb dit al meerdere keren meegemaakt het afgelopen jaar.
Reputatie 7
Telefoon is helemaal niet snel. Klantenservice daar zegt gewoon dat ze 6-8 weken achterlopen en het is of wachten tot ze de aanvraag hebben verwerkt of je kunt later zelf nog eens terugbellen. Heb dit al meerdere keren meegemaakt het afgelopen jaar.
Ze gaan inderdaad niet gelijk een ingevulde claim goedkeuren, omdat dat door een andere afdeling gedaan wordt. Ze kunnen wel een bezwaar voor je indienen en dergelijke. Het gaat erom dat je via de telefoon het snelst contact hebt met een medewerker die je verder kan helpen. Dat de medewerkers in deze case niets anders voor je kunnen betekenen, wil niet zeggen dat dat voor andere ook zo is.
Hallo Lonnyh, excuses voor de late reactie!

Sinds een tijdje behandelen we geen Geld terug bij Vertraging claims meer op het forum. Meer informatie kun je lezen in dit topic. Ook vind je daar informatie over het laten herzien van je claim. Dit zal inderdaad via een ander kanaal van de klanteNService moeten gebeuren.
Reputatie 1
Die kanalen die overbelast zijn bedoel je.
Fijn
Ze gaan inderdaad niet gelijk een ingevulde claim goedkeuren, omdat dat door een andere afdeling gedaan wordt. Ze kunnen wel een bezwaar voor je indienen en dergelijke. Het gaat erom dat je via de telefoon het snelst contact hebt met een medewerker die je verder kan helpen. Dat de medewerkers in deze case niets anders voor je kunnen betekenen, wil niet zeggen dat dat voor andere ook zo is.

Echt, die klantenservice is al maanden overbelast. Trek er veel tijd voor uit als je gaat bellen.
Reputatie 3
Hoe kom je aan een half uur vertraging? Als Tilburg universiteit voorbij gereden wordt, dan kun je toch in Reeshof uitstappen en de trein terug nemen? Aankomst .26 .56 en vertrek .05 .35
(tenzij deze vertraging had uiteraard)
Reputatie 1
Wat heeft dat met mijn item te maken?
Dat gaat over traject sloterdijk -hoorn
Reputatie 1
Als t dus goed begrijp, krijg je door een fout van een ns medewerker een half uur vertraging aan je broek en als bonus mag je dan nog een eeuw aan een lijn hangen om je centen terug te krijgen

Ns mag zich hierover wel heel heel diep gaan schamen
Reputatie 7
Er is soms inderdaad een wachttijd bij de telefoon. Op sommige momenten is het heel rustig en juist helemaal niet. Er zijn diverse kanalen waar je snel reactie krijgt. Twitter en Facebook werken goed, livechat werkt ook prima. Net zoals in de trein zijn er drukke momenten en rustige momenten.
Reputatie 3
Wat heeft dat met mijn item te maken?
Dat gaat over traject sloterdijk -hoorn

Excuses ik reageer op verkeerde topic
Reputatie 1
Even het forum geïnspecteerd. En er zijn de laatste dagen meerdere afgewezen claims via die forum behandeld.
2 maten

Reageer