beantwoord

Afwijzing claim geld terug (onterecht)

• 6 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

"Wij hebben uw aanvraag voor 'Geld terug bij vertraging' met als reisdatum 24 september 2015 ontvangen en geregistreerd onder claimnummer 40980309. Allereerst onze excuses voor de vertraging die u tijdens uw reis heeft opgelopen."

Het betreft hier station Hilversum dat met een gesloten / incheck systeem tussen de perrons werkt. Zoals ook te zien is heb ik meerdere keren in en uit moeten checken omdat er onduidelijkheid was of de trein van 16:16 met 30 minuten vertraging en de trein van 16:33 met in eerste instantie 10 minuten vertraging, liep op tot 25 minuten.
In eerste instantie heb ik in de hal gewacht met inchecken omdat de keuze tussen spoor 1 en spoor 2 nog niet genomen kon worden daar ze beide vertraging hadden. Toen uiteindelijk bleek dat de 16:33 als eerste zou aankomen heb ik daarop gereageerd. Deze kreeg extra vertraging waardoor spoor1 met de 16:16 weer de betere optie was en zo ben ik een aantal keer heen en weer gegaan. Erg omslachtig op station Hilversum.
Ik zie jullie keuze om mijn claim af te wijzen graag gecorrigeerd worden.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 6 oktober 2015, 11:09

Goedemorgen Ruud, en welkom!

In je claim geeft je als reistijd 16.16 op, terwijl je eerste check-in om 16.30 is geweest.

De trein van 16.16 van spoor 1 is met 7 minuten vertraging vertrokken. Als alternatief kon je die van 16.46 nemen, die op tijd is vertrokken. Je bent om 16.30 ingecheckt, en om 17.03 uitgecheckt. Om die reden is de claim afgewezen.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen Ruud, en welkom!

In je claim geeft je als reistijd 16.16 op, terwijl je eerste check-in om 16.30 is geweest.

De trein van 16.16 van spoor 1 is met 7 minuten vertraging vertrokken. Als alternatief kon je die van 16.46 nemen, die op tijd is vertrokken. Je bent om 16.30 ingecheckt, en om 17.03 uitgecheckt. Om die reden is de claim afgewezen.
En hoe kan TS dan wel zijn recht op GTBV houden als hij uit moet checken en weer in als de trein in dezelfde richting op een ander perron eerder vertrekt ?

Als hij blijft staan en de trein op het andere perron vertrekt eerder, wordt de claim afgewezen.
Als hij uitcheckt en naar het andere perron gaat wordt d claim ook afgewezen.
In dit soort gevallen had Ruud het beste even contact kunnen opnemen met Klantenservice, om zijn verzoek toe te lichten. Als hij de trein van 16.16 had willen nemen, ga ik er vanuit dat hij voor die tijd al op het station was. Hij zou dan bijvoorbeeld om 16.10 zijn ingecheckt, waardoor een check-uit van 17.03 wel leidt tot een vertraging van meer dan 30 minuten. Wij kunnen nu echter niet constateren dat hij zo vroeg al op het station was, en dus is een brief of e-mail handiger.

Reageer