beantwoord

Afwijzing claim IC Direct, onduidelijk welke rit

• 24 September 2015
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Goedenavond,

Tussen maandag 13 juli en vrijdag 14 augustus jl. heb ik doordeweeks twee keer per dag gebruik gemaakt van de Intercity Direct tussen Rotterdam Centraal en Schiphol. Op de eerste dag was het helaas gelijk al twee keer raak, zowel heen als terug had ik meer dan 15 minuten vertraging. Ruim vijf (!) weken later kreeg ik een e-mail dat één van de twee claims goedgekeurd was. Een paar dagen later kreeg ik een brief dat de andere claim was afgewezen. Er staat echter alleen een reisdatum bij, en geen tijd. Ik heb dus geen idee welke is goedgekeurd en welke afgewezen. Claimnummers zijn 50013111 (goedgekeurd) en 50013112 (afgewezen).

Doordat het zo lang duurt voordat je antwoord krijgt, weet ik ook de precieze situatie niet meer om mezelf te kunnen verdedigen. Ik weet van mezelf dat ik alleen claims ingediend heb als ik daar recht op had, al begrijp ik dat jullie daar geen boodschap aan hebben. Helaas bedacht ik me later pas om screenshots van de app dan wel foto's van het vertrekbord op het station te maken als 'bewijs'.

Om een lang verhaal kort te maken: ik zou graag bij een goedkeuring of afwijzing willen zien om welke rit het precies gaat. Daarnaast zou ik graag meer informatie willen ontvangen omtrent mijn afgewezen claim, in plaats van alleen dat er 'onvoldoende vertraging is geconstateerd'. Ondanks dat ik de precieze situatie dus niet meer weet, ben ik er vrij zeker van dat het niet terecht is.

Alvast bedankt!

EdgarFR
icon

Beste antwoord door EdgarFR 25 September 2015, 00:25

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Edgar!

Ik kan me voorstellen dat je meer duidelijk wilt. In dit geval raad ik je aan even te bellen met onze Klantenservice via 0307515155. Zij zijn dag en nacht beschikbaar en kunnen jouw claims inzien. Dan weet je meer!
Reputatie 4
Badge
Op deze site kunt u zien hoe de betreffende treinen gereden hebben. U kunt station en datum aanpassen. Als u op treinnummer klikt, krijgt u het verloop van de rit.

http://ovtijden.com/avtdag/UT/

succes
Hoi Edgar!

Ik kan me voorstellen dat je meer duidelijk wilt. In dit geval raad ik je aan even te bellen met onze Klantenservice via 0307515155. Zij zijn dag en nacht beschikbaar en kunnen jouw claims inzien. Dan weet je meer!

Bedankt voor je antwoord, binnenkort maar even bellen dan. :)

Op deze site kunt u zien hoe de betreffende treinen gereden hebben. U kunt station en datum aanpassen. Als u op treinnummer klikt, krijgt u het verloop van de rit.

http://ovtijden.com/avtdag/UT/

succes

Oeh wat een topsite, merci!

Reageer