beantwoord

Afwijzing claim Intercity Direct

• 24 februari 2016
  • 3 reacties
  • 82 Bekeken

Mijn claim met nummer 50039593 is onterecht afgewezen. Ik reisde 18 januari 2016 van Tilburg 6:36 naar Rotterdam Centraal.
Op de borden stond in Breda dat de 6:57 Intercity Direct vertraging had, maar aangezien er steeds stond dat deze nog zou gaan rijden heb ik gewacht en niet de reguliere trein (die via Dordrecht er ook veel langer over doet) genomen. Uiteindelijk bleek deze trein toch uit te vallen en heb ik de intercity direct van 7:27 genomen. Uiteindelijk meer dan 15 min vertraging door uitval intercity direct.

Precies deze zelfde type uitval is veel vaker voorgekomen de laatste weken, dus er zijn waarschijnlijk honderden claims zoals deze die onterecht zijn afgewezen. Ik wil graag dat er nog eens goed wordt gekeken naar deze claim.

Mvg,
erik
icon

Beste antwoord door Sivan NS 25 februari 2016, 12:44

Hoi Erik. Ik heb je claim bekeken. Ik zie de volgende notitie:

"ICD 907 is uitgevallen. Reguliere aankomst ICD was 07.21. Toeslagvrije deel van de ICD. Om in aanmerking te komen voor de GTBV regeling ICd dien je daadwerkelijk een icd genomen te hebben, dat is nu niet het geval dus check wordt regulier waarbij je dus minimaal 30 minuten vertraging dient te hebben. Reguliere aankomsttijd van de ICD is daarbij bepalend)"
Bekijk origineel

3 reacties

Hoi Erik! Vervelend dat je te maken hebt gehad met vertraging.

Intercity Direct claims worden handmatig beoordeeld. Ik ga er dan ook vanuit dat jouw claim terecht s afgewezen, maar ik kijk graag met je mee. Ik kan je claim morgen of vrijdag oppakken, maar je kunt ook bellen met 030-7515155.
Hoi Erik. Ik heb je claim bekeken. Ik zie de volgende notitie:

"ICD 907 is uitgevallen. Reguliere aankomst ICD was 07.21. Toeslagvrije deel van de ICD. Om in aanmerking te komen voor de GTBV regeling ICd dien je daadwerkelijk een icd genomen te hebben, dat is nu niet het geval dus check wordt regulier waarbij je dus minimaal 30 minuten vertraging dient te hebben. Reguliere aankomsttijd van de ICD is daarbij bepalend)"
Dag Sivan,

ik blijf het daar niet mee eens zijn. Ik ben benieuwd wat er met de nog openstaande claims gebeurt, want daarbij zit er zeker 1 waar ik wel met de volgende ICD heb gereisd. Die claim wacht ik dan nog eens even af. Als die ook wordt afgewezen, klopt de beredenering uit je vorige antwoord dus niet.

Reageer