beantwoord

Afwijzing claimnummer 41042182, waarom?

• 15 december 2015
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Op 27 november heb ik geprobeerd de treinreis van Amersfoort Schothorst (vertrek 7.42 uur) naar Amsterdam Amstel (aankomst 8.43 uur) te maken. Trein van 7.42 uur reed echter niet, idem meerdere treinen hierna. Daarom gekozen voor een stadsbus van Connexxion naar station Amersfoort en daar de trein genomen (8.10 uur richting Utrecht was de eerste mogelijkheid). In Utrecht lang moeten wachten door vertragingen van zowel de trein Amersfoort-Utrecht als Utrecht-Amsterdam. Uiteindelijk was ik toch nog meer dan een half uur later dan gepland op station Amstel. Claim is naar mijn mening onterecht afgewezen.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 16 december 2015, 09:36

Hoi AH1, en welkom op het forum.

Je geeft in je claim als reistijd 07.42 op, maar je checkt pas om 08.03 uur in op Amersfoort. Je claimt voor Amersfoort - Amsterdam Centraal. Je hebt geen eerdere check-in op Schothorst. Het systeem kijkt naar jouw reistransacties en op basis daarvan is de claim afgewezen. Wanneer je reis loopt zoals 27 november is gebeurd, kun je beter claimen via een formulier met begeleidend schrijven of via een brief. Dan wordt de claim door een medewerker beoordeeld, en niet door de computer.

Als ik alleen kijk naar je reistransacties, dan ben je om 09.15 op Amstel aangekomen, in plaats van de geplande 08.53 uur. Je zou dan 22 minuten vertraging hebben. Kun je mij een uitdraai van je reis per bus sturen? Dit mag naar forum@ns.nl. Gezien de verstoring zal ik je claim dan alsnog herzien.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi AH1, en welkom op het forum.

Je geeft in je claim als reistijd 07.42 op, maar je checkt pas om 08.03 uur in op Amersfoort. Je claimt voor Amersfoort - Amsterdam Centraal. Je hebt geen eerdere check-in op Schothorst. Het systeem kijkt naar jouw reistransacties en op basis daarvan is de claim afgewezen. Wanneer je reis loopt zoals 27 november is gebeurd, kun je beter claimen via een formulier met begeleidend schrijven of via een brief. Dan wordt de claim door een medewerker beoordeeld, en niet door de computer.

Als ik alleen kijk naar je reistransacties, dan ben je om 09.15 op Amstel aangekomen, in plaats van de geplande 08.53 uur. Je zou dan 22 minuten vertraging hebben. Kun je mij een uitdraai van je reis per bus sturen? Dit mag naar forum@ns.nl. Gezien de verstoring zal ik je claim dan alsnog herzien.
AH1, ik heb nog geen bericht van je gehad. Als je wil dat ik je claim herzie, ontvang ik dit graag alsnog.
Hallo Sivan NS, bedankt voor je reactie. Sorry dat ik niet eerder terug heb gereageerd, door drukte niet van gekomen de afgelopen dagen. Inderdaad heb ik op Schothorst niet eens ingecheckt omdat de borden aangaven dat alle treinen richting Amersfoort niet reden. Daarom heb ik de bus genomen. Ik heb een uitdraai van mijn OV-reisoverzicht net gemaild naar forum@ns.nl.
Bij een abonnement moet je toch altijd een claim indienen via Mijn NS? Ik kan daarin het vertrekstation niet aanpassen naar Schothorst. Ik had wel daar de trein van 7.42 uur willen nemen.
Geplande aankomsttijd op Amsterdam Amstel was 8.43 uur, dus ik had 32 minuten vertraging. Zonder de bus te nemen zou het denk ik minstens 1 uur geweest zijn...
Goedemorgen AH1. Bedankt voor je e-mail. Ik heb de claim aangevuld met informatie en deze alsnog goedgekeurd.

Ook met een abonnement kun je via Klantenservice claimen.

Reageer