beantwoord

Afwijzing claimnummer 41108378

• 4 maart 2016
  • 3 reacties
  • 75 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
In de ochtend van 23 februari heb ik van Zoetermeer Oost naar Amsterdam Bijlmer Arena moeten reizen.
I.v.m. vertraging (lees: totale chaos op Utrecht CS) ben ik uiteindelijk omgereisd via Duivendrecht en heb daarna zelfs nog een metro moeten pakken.
Dit heeft geleid tot zeker meer dan een half uur vertraging, maar toch is mijn claim afgewezen.
Hopelijk kunnen jullie hier nog een keer naar kijken.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 7 maart 2016, 09:25

Ik heb de vertrektijd aangepast en de claim is automatisch goedgekeurd. Let erop dat je altijd de juiste gegevens in je claim vermeld, daarmee voorkom je een onterechte afwijzing.
Bekijk origineel

3 reacties

Goedemorgen SapC, en welkom op het forum. Vervelend dat je te maken had met vertraging.

Ik heb je claim bekeken. Je claimt Zoetermeer Oost - Duivendrecht. Ik begrijp echter dat je naar Bijlmer moest In dit soort gevallen kun je beter claimen via een formulier met begeleidend schrijven, omdat de claim dan niet door de computer maar door een medewerker wordt beoordeeld, en er dan dus rekening kan worden gehouden met het feit dat je reistransacties niet overeenkomen met je gewenste eindbestemming.

Ook claim je voor 07.28. Dit is echter je inchecktijd, en er gaat om die tijd geen trein vanaf Zoetermeer Oost. Het systeem pakt dan dus de eerstvolgende trein. Om 07.41 gaat de eerste trein (vanuit de optimale reisroute) richting Bijlmer Arena. Deze trein reed zonder problemen.

Welke trein had je precies willen nemen?
Het klopt dat ik pas de trein van 7:41 heb gepakt (SPR Utrecht), via Gouda (IC Utrecht) ben ik naar Utrecht gereisd. Hier had ik de trein van 08:28 willen nemen naar ArenA (IC Schiphol), dan ben ik daar 08:43. Deze was echter uitgevallen. Na advies ben ik omgereisd naar Duivendrecht, heb ik daar de metro gepakt en ben ik 09:24 aangekomen in ArenA. Het is echter mogelijk dat dit niet de kortste route is. Het advies heb ik wegens drukte namelijk niet via jullie, maar via een mede reiziger ontvangen.
Ik heb de vertrektijd aangepast en de claim is automatisch goedgekeurd. Let erop dat je altijd de juiste gegevens in je claim vermeld, daarmee voorkom je een onterechte afwijzing.

Reageer