beantwoord

Afwijzing claims geld terug bij vertraging

• 3 december 2015
  • 5 reacties
  • 123 Bekeken

Hallo,

Onlangs heb ik 4 claims ingediend voor een half uur of meer vertraging, hiervan zijn er echter 3 afgewezen. Ik zou graag weten wat hiervoor de reden is.

Claim 1: 41032895
Claim 2: 41032882
Hierbij zou ik graag willen noemen dat ik om 18:21 op het station was, de trein vlakbij incheckpaaltjes was, en ik dus op tijd was voor de trein van 18:23. Het probleem is echter dat de deuren niet opengingen en de trein wegreed, toen het nog steeds 18:21 was. Hierdoor heb ik een half uur later pas de volgende trein kunnen pakken.
Claim 3: 41032900

Heb ik misschien een vergissing gemaakt met het indienen van de vertragingen?

Met vriendelijke groet, Rob Janssen
icon

Beste antwoord door 11wildy 9 december 2015, 20:32

Zoals ik al zei weet ik niet zo veel meer af van de reis van 13 november, ik geloof dat die dag een hele hoop problemen waren met die trein, veel onduidelijkheid en chaos op het station. Met aankomst heb ik volgens mij gewoon later uitgecheckt dan ik op het station was, dus heb ik me vergist met indienen van de claim. Terugweg weet ik niet meer, is te lang geleden. Laat die claims maar zitten, heb gewoon alle claims opgegeven waar ik vertraging had volgens de tijden.
Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Rob, en welkom op het forum.

Claim 41032895: er is slechts 3 minuten vertraging geconstateerd op jouw traject. Hoe verliep je reis?
Claim 41032882: je geeft als reistijd 18.23 op. Moet dit niet 18.22 zijn? Overigens kan ons systeem niet weten dat jij een trein hebt gemist omdat de deuren niet opengingen. Dit soort claims kun je beter via een formulier met begeleidend schrijven of via een brief indienen.
Claim 41032900: er is slechts 8 minuten vertraging geconstateerd op jouw traject. Hoe verliep je reis?
Goedemorgen Rob, en welkom op het forum.

Claim 41032895: er is slechts 3 minuten vertraging geconstateerd op jouw traject. Hoe verliep je reis?
Claim 41032882: je geeft als reistijd 18.23 op. Moet dit niet 18.22 zijn? Overigens kan ons systeem niet weten dat jij een trein hebt gemist omdat de deuren niet opengingen. Dit soort claims kun je beter via een formulier met begeleidend schrijven of via een brief indienen.
Claim 41032900: er is slechts 8 minuten vertraging geconstateerd op jouw traject. Hoe verliep je reis?

Claim 41032895 en claim 41032900 zijn van dezelfde dag, ik kan niet direct terugvinden welke bij welk tijdstip hoorde. Volgens mij is dit de dag dat er heel veel vertraging en onduidelijkheid is geweest. Volgens mij heb ik me bij 1 claim vergist, heb gekeken naar de uitchecktijd, maar ik was volgens mij wel op tijd in eindhoven, en pas later uitgecheckt omdat ik nog op iemand wachtte. De terugweg kan ik me herinneren dat ik een trein later heb moeten pakken, weet echter niet meer waarom dat was.

Claim 41032882: Klopt dat dit 18:22 moet zijn, maar alsnog was ik op tijd daarvoor. Hiervoor moet ik dus een formulier invullen, dat zal ik straks dan wel doen.

Bedankt voor de moeite!
Hoi Rob. Bedankt voor de toelichting.

Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe je reis op 13 november is verlopen. Zonder exacte tijden kan ik de claim niet voor je herzien.

Claim 41032882 heb ik aangepast en goedgekeurd.
Rob, zou je jouw reis van 13 november nog kunnen toelichten?
Zoals ik al zei weet ik niet zo veel meer af van de reis van 13 november, ik geloof dat die dag een hele hoop problemen waren met die trein, veel onduidelijkheid en chaos op het station. Met aankomst heb ik volgens mij gewoon later uitgecheckt dan ik op het station was, dus heb ik me vergist met indienen van de claim. Terugweg weet ik niet meer, is te lang geleden. Laat die claims maar zitten, heb gewoon alle claims opgegeven waar ik vertraging had volgens de tijden.

Reageer