beantwoord

Afwijzing Geld Retour Claim

• 2 december 2015
  • 16 reacties
  • 231 Bekeken

Krijg net bericht dat mijn geld retour claim van 19 november is afgewezen omdat er geen of onvoldoende vertraging was geconstateerd. Ik vraag me af waarop dat gebaseerd is, aangezien er geen enkele trein meer verder kon rijden vanwege een aanrijding bij Vught en alle passagiers gestrand waren op Den Bosch.. Alleen het wachten op de bussen duurde al meer dan een uur!.En da's lekker als je net 17 uur vliegen achter de rug hebt, welkom in Nederland....

Graag alsnog geld retour en graag voor het gehele traject Schiphol - Eindhoven.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 3 december 2015, 12:54

Kijk, probleem gevonden!

Omdat je 21.32 in plaats van 20.32 hebt ingevuld, is de claim afgewezen. Ik heb dit gecorrigeerd en de claim is automatisch alsnog goedgekeurd.
Bekijk origineel

16 reacties

Hoi Gold, en welkom op het forum.

Heb je voor mij een claimnummer? Dan kan ik met je meekijken.
Hoi Gold, en welkom op het forum.

Heb je voor mij een claimnummer? Dan kan ik met je meekijken.

Hoi Sivan,

Het claimnummer is 41032244 voor de reis van Schiphol naar Eindhoven ( waar ik nooit ben aangekomen met de NS vanwege de aanrijding bij Vught)

Alvast bedankt voor het meekijken.
Je claimt voor Schiphol - Den Bosch, dus wij konden niet weten dat jij naar Eindhoven moest. Dit soort claims kun je zodoende beter via een formulier met begeleidend schrijven of via een brief indienen, zodat een medewerker naar de claim kan kijken, en je kan vermelden dat je naar EIndhoven moest.

Hoe ben jij uiteindelijk in Eindhoven gekomen?
Omdat de bussen naar Eindhoven al vol zaten, en er alleen nog een "stopbus" zou komen met een half uur wachten ( dan zou t al bijna 12 s nacht's zijn) hebben we ons op laten halen. Vandaar de check uit ( voor mij niet zo'n probleem, maar mijn reisgenoot reist op saldo). Verder weet ik niet of een reis van 3 uur in de avond voor dit stuk als "normaal" geldt, dus vandaar de claim zonder brief.( door een eerdere vertraging van de intercity naar Nijmegen was de aansluiting ook al weg, die was al goed voor een half uur vertraging en vervolgens gingen de treinen niet verder)

Wellicht dat bij de claim via MIJN NS er een in de toekomst een kort opmerkingen- veld bijgevoegd kan worden? Dan is het direct aan te geven nml.
We hebben ervoor gekozen via Mijn NS geen opmerkingen te laten toevoegen, ter bevordering van de verwerkingstijd.

Je claimt overigens voor 21.32, maar je bent net na 8 uur al ingecheckt? Er gaat bovendien geen trein om die tijd. Welke trein had je gepakt vanaf Schiphol?
Als ik me niet vergis ging de trein om 20:32 volgens dienstregeling.. Heb ik 21:32 ingevoerd? da's dan niet juist idd...
Kijk, probleem gevonden!

Omdat je 21.32 in plaats van 20.32 hebt ingevuld, is de claim afgewezen. Ik heb dit gecorrigeerd en de claim is automatisch alsnog goedgekeurd.
Top!
Goedemorgen,

Kan het zijn dat door de wijziging van afwijzing naar toewijzing het automatisch proces van uitbetalen niet werkt? Normaal gesproken wordt het bedrag binnen twee werkdagen gestort na een toewijzing. In dit geval is dat nog niet gedaan.
Hi Gold. Nee, dit zou geen gevolgen moeten hebben. Ik zie dat de restitutie is gelukt. Zou je nog een paar werkdagen willen wachten?
Hi Sivan,

Ik heb iets langer gewacht dan een paar dagen, echter nog geen spoor van claim 41032244... Van claim 41041988 begrijp ik niet dat er een bedrag uitgekeerd is ter grootte van een vertraging van tot 30 minuten.. De werkelijke vertraging was toch bijna 4 uur ( defecte trein waar ik in zat).

Groet
Claim 41032244 is toegewezen. Hiervoor is een bedrag van 7,90 uitbetaald. Collega Sivan NS zal eind deze week even claim 41041988 onder de loep nemen.
Hallo Klaas-Jan,

Bedankt voor de reactie. Claim 41032244 staat ook in mijnNS als zijnde goedgekeurd, maar zoals al aangeven, het bedrag is nooit door mij ontvangen. Ik heb het rekeningnr gecontroleerd wat er bij deze claim staat en die is gelijk aan die bij de overige claims ingevuld staat. Bijschrijvingen op die rekening zijn van 24/9,17/12 en 23/12 en bij geen van deze staat een bedrag van €7,90..
Dan moet ik echt even laten uitzoeken. Ik stuur je hier later nog even een privébericht over.
Dan moet ik echt even laten uitzoeken. Ik stuur je hier later nog even een privébericht over.

Geen probleem, ik wacht rustig af.
Claim 41041988 heb ik aangepast, zodat de andere helft ook wordt overgemaakt. Geen idee wat er is misgegaan, maar het zou in orde moeten zijn. Excuses!

Reageer