beantwoord

Afwijzing geld terug bij vertraging

• 22 september 2015
  • 7 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo,

Zojuist een mailtje teruggekregen dat ik geen geld terugkrijg bij mijn vertraging (******). De trein waar ik in ben gestapt, vertrok ook gewoon op tijd maar tijdens mijn reis heb ik ruim een uur vertraging gehad. Toelichting:
Ik ben op 27 juli ingestapt om 21:52 op utrecht centraal om vervolgens via Eindhoven naar Tilburg te reizen. Ik moest snel wat afgeven op het perron in eindhoven, dus had enkele minuten later de aansluiting naar Tilburg kunnen pakken. Net 3 minuten voordat we Eindhoven binnen zouden rijden, stond de trein stil en bleek er een wissel/sein (iets in die richting) storing te zijn. Hierdoor moesten we achteruit terug rijden richting boxtel om vanaf daar op een ander spoor te gaan rijden richting Eindhoven. Dit hele grapje duurde zo'n uur extra waardoor de laatste trein richting Tilburg eigenlijk al was geweest. Gelukkig heeft deze trein gewacht en kon ik uiteindelijk om 00:42 uitchecken in Tilburg. Dit reisje had eigenlijk zo'n 1.15 uur moeten duren, maar heeft bij mij bijna 3 uur geduurd.

Hoor het graag!

Mvg Hanneke
icon

Beste antwoord door Sivan NS 22 september 2015, 11:40

Ik zie dat je wel hebt uitgecheckt, maar na middernacht. Dus dat is gelukkig gewoon goed gegaan!

Het systeem heeft 7 minuten vertraging geconstateerd, omdat er verbindingen zouden zijn die wel reden. Op basis van de informatie die jij nu geeft, heb ik je claim alsnog laten goedkeuren.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +1
Heeft u in Eindhoven uit- en weer ingecheckt? Anders kan NS in het automatische systeem niet zien dat u in Eindhoven bent geweest...
Nee niet gedaan omdat ik moest rennen voor mijn laatste trein die op het punt stond te vertrekken. Ik heb die avond wel een twitterberichtje geplaatst met de vraag of we ooit nog in tilburg aan zouden komen. Maar daar heb je wel een punt inderdaad -.-
Hoi Hanneke, en welkom!

Ik heb je kaartnummer even weggehaald vanwege de privacy. Wel heb ik hem zelf gekopieerd, zodat ik met je kan meekijken.

Ik zie dat je als reistijd 21.52 hebt opgegeven. Dit was echter je check-in tijd. Je hebt alleen in Utrecht ingecheckt. Er is geen check-uit op jouw kaart te zien. Daarnaast zie ik geen trein van 21.52. Had je de trein van 22.08? Het klopt dat er een wisselstoring was. Als je even de juiste reistijd geeft, kan ik je claim herzien.
Ik had inderdaad de trein van 22:08, sorry. Als ik op mijn ns kijk zie ik om 00:42 Tilburg staan en rond die tijd ben ik ook aangekomen in Tilburg toen.

Hoi Hanneke, en welkom!

Ik heb je kaartnummer even weggehaald vanwege de privacy. Wel heb ik hem zelf gekopieerd, zodat ik met je kan meekijken.

Ik zie dat je als reistijd 21.52 hebt opgegeven. Dit was echter je check-in tijd. Je hebt alleen in Utrecht ingecheckt. Er is geen check-uit op jouw kaart te zien. Daarnaast zie ik geen trein van 21.52. Had je de trein van 22.08? Het klopt dat er een wisselstoring was. Als je even de juiste reistijd geeft, kan ik je claim herzien.
Ik zie dat je wel hebt uitgecheckt, maar na middernacht. Dus dat is gelukkig gewoon goed gegaan!

Het systeem heeft 7 minuten vertraging geconstateerd, omdat er verbindingen zouden zijn die wel reden. Op basis van de informatie die jij nu geeft, heb ik je claim alsnog laten goedkeuren.
Ah super! Bedankt voor de snelle hulp en afhandeling!
Geen dank, Hanneke!

Reageer