beantwoord

Afwijzing geld terug bij vertraging

• 25 november 2015
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

Op 12 nov jl. reisde ik met de trein van Utrecht CS naar Leeuwarden. Mijn trein kwam maar tot Amersfoort, daar bleek dat er een mankement aan de trein was. Iedereen moest eruit en we moesten wachten op de volgende trein, die pas een half uur later ging. Hierdoor heb ik dus minstens een half uur vertraging opgelopen. Toch is mijn claim om geld terug te vragen bij vertraging afgewezen, met als opgegeven reden: 'Op basis van de door u opgegeven reisgegevens hebben wij geen of onvoldoende vertraging geconstateerd. Helaas kunnen wij daarom niet aan uw verzoek voldoen.' Volgens mij krijg je geld terug vanaf 30 minuten vertraging; waarom is mijn claim dan toch afgewezen?
icon

Beste antwoord door Sivan NS 26 november 2015, 10:20

Goedemorgen Frederique.

Ik heb je claim bekeken. Jij claimt voor Utrecht CS - Leeuwarden, met vetrektijd 14.50. Deze trein zou om 16.56 aankomen. Jij bent om 14.42 ingecheckt en om 17.18 uitgecheckt, en daarmee 22 minuten later dan gepland aangekomen. Ik zie dan ook geen vertraging van minimaal 30 minuten?
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Frederique. Vervelend dat dit is gebeurd.

Heb je voor mij een claimnummer? Dan ga ik er morgen voor je mee aan de slag.
Hoi Frederique. Vervelend dat dit is gebeurd.

Heb je voor mij een claimnummer? Dan ga ik er morgen voor je mee aan de slag.

Beste Sivan,

dank voor je reactie. Het claimnummer is 41025102. Ik denk dat het misschien is gekomen doordat ik bij het aanvragen van de restitutie alleen ruimte had om de vertrektijd van de trein in te vullen, en niet de uiteindelijke aankomsttijd. Hij is wel op tijd vertrokken, maar dus voortijdig uitgevallen. Ik hoop inderdaad dat er nog iets aan te doen is.

Bedankt voor de moeite,
Groeten van Frédérique
Goedemorgen Frederique.

Ik heb je claim bekeken. Jij claimt voor Utrecht CS - Leeuwarden, met vetrektijd 14.50. Deze trein zou om 16.56 aankomen. Jij bent om 14.42 ingecheckt en om 17.18 uitgecheckt, en daarmee 22 minuten later dan gepland aangekomen. Ik zie dan ook geen vertraging van minimaal 30 minuten?
Goedemorgen Frederique.

Beste Sivan,

dank voor je reactie. Je hebt helemaal gelijk natuurlijk! Omdat ik een half uur heb gewacht op station Amersfoort ben ik er blindelings van uit gegaan dat mijn vertraging dan ook minimaal 30 minuten zou zijn geweest. Maar dat is dus niet zo. Met de trein van 14:50 had ik moeten overstappen in Zwolle, en blijkbaar is de directe trein zoveel sneller dat de vertraging dan dus onder de 30 minuten uitkomt. Excuses voor het ongemak en nogmaals dank voor de moeite! Ik begrijp nu in elk geval hoe het zit.

Groeten van Frédérique
Geen enkel probleem, kan gebeuren!

Reageer