beantwoord

Afwijzing geld terug bij vertraging

  • 26 november 2015
  • 1 reactie
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
In de afgelopen drie weken heb ik heel vaak te maken gehad met vertraging tussen Rotterdam Centraal en Den Haag Centraal. Ik heb toen één keer een geld terug-verzoek ingediend wegens vertraging. Dit verzoek is zojuist afgewezen. Als ik alle vertragingen in die week optel, daarbij alle volgepropte wagons waardoor je als haringen in een ton wordt vervoerd, vind ik het schandalig dat ik deze keer niet 1 keer wordt gecompenseerd. Ik vind de service van de NS minimaal en je betaalt veel geld om vervoerd te worden. Onacceptabel dat de NS een luttele vertraging wilt compenseren.
icon

Beste antwoord door Tochjo 26 november 2015, 08:05

Ingediende claims worden in principe door een computer beoordeeld. Dat betekent dat claims soms onterecht worden afgewezen. Dat gebeurt bijvoorbeeld als u in uw claim per ongeluk een verkeerde vertrektijd opgeeft. Dat moet de tijd zijn waarop de trein volgens de dienstregeling zou vertrekken, bijvoorbeeld 17.02 uur. Geeft u per ongeluk een andere tijd op, bijvoorbeeld 17.03 uur of de tijd dat de trein daarwerkelijk vertrokken is, dan raakt de computer in de war. Hij gaat dan op zoek naar de eerstvolgende trein die volgens dienstregeling later zou moeten vertrekken dan het opgegeven tijdstip. Als die geen vertraging had, zal uw claim worden afgewezen.

Als u denkt dat een claim onterecht is afgewezen, kunt u contact opnemen met de klantenservice om te horen waarom. U kunt bovendien een toelichting geven en uw claim opnieuw laten beoordelen door een mens. Houd bij het contact met de klantenservice het claimnummer bij de hand.

Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Als u in dit topic uw claimnummer noemt, kan een moderator uitzoeken waarom uw claim is afgewezen.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3
Ingediende claims worden in principe door een computer beoordeeld. Dat betekent dat claims soms onterecht worden afgewezen. Dat gebeurt bijvoorbeeld als u in uw claim per ongeluk een verkeerde vertrektijd opgeeft. Dat moet de tijd zijn waarop de trein volgens de dienstregeling zou vertrekken, bijvoorbeeld 17.02 uur. Geeft u per ongeluk een andere tijd op, bijvoorbeeld 17.03 uur of de tijd dat de trein daarwerkelijk vertrokken is, dan raakt de computer in de war. Hij gaat dan op zoek naar de eerstvolgende trein die volgens dienstregeling later zou moeten vertrekken dan het opgegeven tijdstip. Als die geen vertraging had, zal uw claim worden afgewezen.

Als u denkt dat een claim onterecht is afgewezen, kunt u contact opnemen met de klantenservice om te horen waarom. U kunt bovendien een toelichting geven en uw claim opnieuw laten beoordelen door een mens. Houd bij het contact met de klantenservice het claimnummer bij de hand.

Contact opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Als u in dit topic uw claimnummer noemt, kan een moderator uitzoeken waarom uw claim is afgewezen.

Reageer