beantwoord

Afwijzing geld terug bij vertraging ondanks 30 minuten vertraging.

In november had ik een treinreis met overstap. Beide treinen waren van de NS. Door vertraging op het eerste deel miste ik de overstap. De volgende trein gaat 30 minuten later. Ik netjes een claim ingediend. Krijg ik nu reactie dat de vertraging 'maar' 28 minuten is en dat de claim afgewezen is. Ten eerste hoeft het niet 6 maanden !!! te duren voordat ik dit bericht krijg. Ten tweede is het gewoon klinkklare onzin. Als een trein 2x per uur gaat, dan is de vertraging gewoon 30 minuten. Dit is ook te zien in de tijden van het uitchecken. Die is 30 minuten later dan de normale uitchecktijd. Wat kan ik nu doen om in beroep te gaan?
icon

Beste antwoord door HaMeer 17 april 2018, 21:06

Opgelost. Blijkt één groot misverstand. De mail die ik vandaag van de NS kreeg ging over een al toegezegde (en op de rekening gestorte) claim. Waarom ik dan vandaag die mail kreeg en waarom de claim in deze mail afgewezen wordt blijft een mysterie, maar de claim is dus - of eigenlijk was al - toegekend. Dank Erryt voor het snelle uitzoeken.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Soms rijden treinen niet precies om het halfuur maar is er een afwijking van één of twee minuten en dat kan dan net verkeerd uitpakken.
Reputatie 7
Badge +3
Welke datum en traject was het? Wat Tamzin hierboven zegt klopt, dus dat zouden we dan even kunnen controleren ... Overigens kijkt NS in principe niet naar uitchecktijden, die zeggen niet zoveel, u had ook op het station uitgebreid kunnen gaan eten. De daadwerkelijke aankomsttijden van de trein zijn bepalend.
De rit was op 6 november. Tussen Utrecht en Groningen. Verwachte aankomsttijd: 10:13. Werkelijke aankomsttijd 10:43.
Reputatie 7
Badge +3
U bent dan waarschijnlijk in Zwolle overgestapt en hebt daar de aansluiting gemist. In dat geval had U in Zwolle echter de sprinter naar Groningen kunnen nemen en dan was uw vertraging 20 minuten geweest. Als U echter besluit op de volgende intercity te wachten mag dat maar heeft U geen recht op geld terug.
Hallo HaMeer en welkom op het NS Forum,

Ik wil als eerst aangeven dat ik het spijitg vind dat het zo lang moest duren voordat je een antwoord op je claim hebt gekregen. Ik kan mij vinden in de uitleg van Tamzin. Als dat het geval is dan heb je geen recht op geld terug bij vertraging. Voor de meelezers wil ik kwijt dat als je het er niet mee eens bent dan je dan op de mail kan reageren. Zodoende zullen wij je claim dan opnieuw bekijken.
De enige communicatie op die rit was dat de trein naar Groningen al weg was en dat de we de volgende intercity moesten nemen. Ik (en met mij vele andere) volg dat advies dan ook op. Bovendien vind ik het raar dat andere claims op hetzelfde traject met het missen van dezelfde aansluiting wel goedgekeurd zijn. Ik heb al een keer gereageerd op de mail, maar de informatie die ik dan terugkrijg is nogal summier: "... 2.23 heeft gedaan over een reis waar normaliter 1.55 minuten voor staat." En dat klopt gewoon niet. Ik heb 2.36 gedaan over een rit die 2.06 had moeten duren. Hierbij heb ik de vertrektijden die op ns.nl staan aangehouden en de aankomsttijd zoals die op ns.nl staan en de uitchecktijd (op Groningen stopt de trein naast de uitcheckpalen).
Je hebt dus ook al een reactie ontvangen op je bezwaar?
De computer keurde de aanvraag gelijk af. Dat komt door de overstap. Daarop gereageerd en nu na 6 maanden de reactie dat ik 'maar' 28 minuten vertraging had terwijl ik 'gewoon' 30 minuten vertraging had. Vandaar mijn vraag: Hoe in beroep te gaan?
Zou je mij een privébericht willen sturen met je postcode, huisnummer, voorletter(s), achternaam, geboortedatum, e-mailadres, claimnummer en OV-chipkaartnummer? Een privébericht stuur je door op mijn naam en stuur bericht te klikken. Ik zoek dan graag voor je uit waarom de claim is afgekeurd.
Opgelost. Blijkt één groot misverstand. De mail die ik vandaag van de NS kreeg ging over een al toegezegde (en op de rekening gestorte) claim. Waarom ik dan vandaag die mail kreeg en waarom de claim in deze mail afgewezen wordt blijft een mysterie, maar de claim is dus - of eigenlijk was al - toegekend. Dank Erryt voor het snelle uitzoeken.

Reageer