Skip to main content
beantwoord

afwijzing schadeclaim

Op 3 maart pakte ik de intercity uit Groningen van 15:18. Ik moest er bij Assen uit, ik stond achteraan in de trein laatste coupé. De trein is bij Assen veelste vroeg gestopt waardoor er 3 coupés niet bij het perron stonden maar ervoor. Toen we bij een coupé waren waar we er wel uit konden reed de trein weg, met nog 7 andere mensen die erbij Assen uit moesten gingen we naar de condoteur. We zijn toen door gereden naar Zwolle want eerder konden we er niet uit. Ter info Zwolle Assen is minimaal 40 min heen en 40 min terug. + vertraging van 80min als je de overstap niet eens mee telt. De condoteur zij sorry ze had het te laat door en had de deuren al op slot gedaan. We kregen een bonnetje van 3,10 waarmee we een koffie of thee konden halen op station. En ze zei je kan je geld terug vragen. We kregen een kaartje mee van haar die we aan de andere condoteur konden laten zien, omdat we eigenlijk zwart terug reden. Ik probeerde die volgende dag geld terug te vragen nu is dit afgewezen, ik zou graag mijn geld terug willen van die reis, want ipv om half/ kwart voor 4 thuis te zijn was ik om kwart over 5 thuis. Ik zou als bewijs het kaartje kunnen laten zien die de condoteur heeft mee gegeven ik heb er een foto van als dat ervoor zorgt dat ik mijn geld terug krijg. Ik hoor graag wat terug. 
vriendelijke groet,

Esther.

Beste antwoord door Daniel

Geld terug bij vertraging wordt in eerste instantie automatisch verwerkt en aangezien de trein op tijd was en in Assen gestopt is wijst de computer dan je claim af.

Je kunt reageren op de mail met de afwijzing (niks in onderwerp veranderen dan) zodat een persoon je claim handmatig bekijkt. Zet in die mail dan de toelichting zoals hierboven. Het kan even duren voor je reactie krijgt, maar waarschijnlijk wordt je claim dan alsnog goedgekeurd .

Bekijk origineel

2 reacties

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 2043 reacties
  • Antwoord
  • 8 maart 2025

Geld terug bij vertraging wordt in eerste instantie automatisch verwerkt en aangezien de trein op tijd was en in Assen gestopt is wijst de computer dan je claim af.

Je kunt reageren op de mail met de afwijzing (niks in onderwerp veranderen dan) zodat een persoon je claim handmatig bekijkt. Zet in die mail dan de toelichting zoals hierboven. Het kan even duren voor je reactie krijgt, maar waarschijnlijk wordt je claim dan alsnog goedgekeurd .

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25142 reacties
  • 8 maart 2025

De afwijzing komt in eerste instantie uit een computer, die hier geen chocola van kan maken. Reageer met een reply op de email en vertel dit verhaal. Dan kijkt een mens er naar en verwacht ik dat het wordt opgelost. NS heeft een achterstand in de beantwoording dus u krijgt morgen nog geen reactie.

Wij zijn een reizigersforum dat andere reizigers helpt en wij hebben geen toegang tot de administratie: we kunnen u hier dus niet van dienst zijn.

@Daniel gaf al nagenoeg hetzelfde antwoord, zie ik nu.😀

Reageer