beantwoord

Afwijzing terugbetaling

• 17 juli 2019
  • 3 reacties
  • 236 Bekeken

Hoi allemaal,

Ik stel deze vraag om er zeker van te zijn dat ik begrijp waarom een terugbetaling is afgewezen. Op 3 juli nam ik de ICD van Breda naar Schiphol om op vakantie te gaan. Eenmaal in Rotterdam aangekomen bleek dat er een defecte trein stond tussen Rotterdam-Schiphol, waardoor de ICD niet meer doorreed.

Via Leiden kon ik overstappen naar Schiphol en was uiteindelijk ruim op tijd voor m'n vlucht, dus dat is allemaal het probleem niet. Alleen heb ik wel 2,40 euro betaald voor het traject tussen Rotterdam-Schiphol, wat uiteindelijk niet gereden is.

Ik snap dat NS er niks aan kan doen dat een trein defect is en uit principe vraag ik die 2,40 terug, omdat ik niet graag betaal voor een dienst/product waar ik uiteindelijk niet van heb mogen genieten. Alleen nu wordt de terugbetaling afgewezen vanwege het volgende: `U geeft aan een toeslag aangeschaft te hebben voor uw reis met de Intercity direct terwijl deze verbinding toeslag vrij was. Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is. Uit nader onderzoek blijkt echter dat er wel een toeslag betaald diende te worden. Om deze reden kan ik verder niet ingaan op uw verzoek. Mijn excuses hiervoor.`

Het antwoord van NS kan ik dus niet helemaal plaatsen. Ik betaal dus eigenlijk 2,40 extra op de ritprijs, terwijl de dienst niet geleverd is. Weet iemand toevallig waarom die 2,40 dan wel betaald diende te worden, terwijl de ICD tussen Rotterdam-Schiphol niet reed?

Bij voorbaat dank!
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 juli 2019, 09:09

Dit is geen terechte afwijzing, je kunt op deze mail in bezwaar gaan en dan wordt deze inhoudelijk beoordeeld. Maar daarbij duidelijk dat je niet met de ICD kon reizen en derhalve met de reguliere verbinding gereisd hebt. Ik weet niet hoeveel langer je reis heeft geduurd, maar je als je meer dan een half uur langer onderweg met geweest kun je ook nog aanspraak maken op de Geld terug bij Vertraging - regeling.
Bekijk origineel

3 reacties

Dit is geen terechte afwijzing, je kunt op deze mail in bezwaar gaan en dan wordt deze inhoudelijk beoordeeld. Maar daarbij duidelijk dat je niet met de ICD kon reizen en derhalve met de reguliere verbinding gereisd hebt. Ik weet niet hoeveel langer je reis heeft geduurd, maar je als je meer dan een half uur langer onderweg met geweest kun je ook nog aanspraak maken op de Geld terug bij Vertraging - regeling.
Reputatie 6
U geeft aan een toeslag aangeschaft te hebben voor uw reis met de Intercity direct terwijl deze verbinding toeslag vrij was. Ik kan mij voorstellen dat dit vervelend is. Uit nader onderzoek blijkt echter dat er wel een toeslag betaald diende te worden. Om deze reden kan ik verder niet ingaan op uw verzoek. Mijn excuses hiervoor.`
----------------------------------------

Dit is natuurlijk een vreemd antwoord, immers u heeft voor een service / product betaald, welke niet geleverd kon worden.
Mijns inziens behoort de toeslag aan u terugbetaald te worden, echter ik ga daar niet over.......
Hallo Sacioli en welkom bij de NS Community.

Zoals tridek_ok en AbbeyRoad al aangeven kun je reageren op de e-mail en via die weg bezwaar aantekenen. Helaas kan ik verder niets voor je doen.

Reageer