App liegt over stoppen ICE Deventer

• 10 januari 2016
  • 10 reacties
  • 340 Bekeken

Reputatie 3
Gister van Amersfoort naar Deventer gereisd met de ICE omdat het een luxe trein is. De app gaf namelijk aan dat die ook in Deventer zou stoppen. Eenmaal bij Deventer aangekomen was het sein geel en reed toch door naar Arnhem. Gevolg 2 uur vertraging. De NS app blijkt niet betrouwbaar. Zeker niet bij ongeleide treinen.

10 reacties

Reputatie 4
Badge
Vervelend om twee uur kwijt te raken,
Stond ook op de borden op het station en op de trein dat deze in Deventer zou stoppen?

Ik zou als ervaren treinreiziger in zulke uitzonderingsgevallen altijd ook even voor het instappen de conducteur vragen of de trein op het gewenste station stopt. Bij de ICE is dat ook geen probleem. Het personeel is daar altijd zeer zichtbaar aanwezig.

In dit geval zou ik zeker even gevraagd hebben, omdat je zelf wist dat de informatievoorziening door NS over deze omleiding verwarrend was. Zie: https://forum.ns.nl/de-trein-11/ice-via-barneveld-door-werkzaamheden-21114
Klopt, in de ServiceInfo zitten stops te Dv. Is al wel uitgezet, maar aangezien het weekend is betwijfel ik of er nog tijdig een wijziging komt.
Of deze situatie recht geeft op geld terug bij vertraging lijkt me haast een filosofische discussie over welke gegevens je nu als de aangekondigde dienstregeling mag beschouwen.
Ik zou er absoluut voor zijn om dit soort claims gewoon onder GTBV toe te wijzen, maar gezien de datakwaliteit denk ik dat de GTBV-computer wel een upgrade kan gebruiken dan 😳
TS heeft in ieder geval precies gedaan wat in de campagne "Doe kort voor vertrek de reisplannercheck" is aangeraden. Eerder vandaag bleek echter dat NS van mening is dat een reiziger die onjuiste adviezen van de NS opvolgt niet voor compensatie in aanmerking komt.
In dit geval betreft het informatie die makkelijk controleerbaar is. Kan het je in hapklaar formaat aanleveren.
Ik heb even in de reisplanner gekeken en zie verschillende reisopties met de NS International Intercity staan. Ik zou je dan ook aanraden een claim in te dienen voor geld terug bij vertraging.
@JanH NS
Dit topic gaat over de omgeleide ICE naar Keulen, niet over de IC naar Berlijn.
Reputatie 4
Badge
@JanH NS
Dit topic gaat over de omgeleide ICE naar Keulen, niet over de IC naar Berlijn.

Desondanks klopt het antwoord wel. 🙂

Gewoon claim indienen voor GTBV. Die zal automatisch worden afgewezen en dan in beroep gaan. Dan zal deze wel worden toegekend als het verkeerd in de Reisplanner App stond.
Nabrander:

Dit is een bekend probleem in het systeem en werd zondag direct opgepakt en opgelost door onze Problem manager.
De omgeleide ICE’s hebben wel de juiste code (NVR) meegekregen, maar deze code wordt helaas niet gelezen en wordt dus bij de actuele situatie ‘verkeerd’ getoond.

Ik zeg niks verders... :8

Reageer