beantwoord

Automatische afwijzing in mijn NS

• 22 juni 2017
  • 1 reactie
  • 139 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Goedemorgen,

Ik probeer geld terug te vragen voor een vertraging van 30 minuten. Op die dag ben ik in Zwolle ingecheckt op weg naar Bunnik, maar moest ik in Amersfoort de trein uit en een latere trein te pakken, waardoor ik vanaf Utrecht ook weer een aansluiting miste en daardoor 30 minuten vertraging ben opgelopen. Als ik op mijn NS bij die reis op geld terug bij vertraging klik, heb je echter alleen de optie om in te vullen hoe laat de vertrektijd was. Waarheidsgehalve vul ik dan de tijd in dat de trein uit Zwolle vertrok, en dat was keurig via dienstregeling. Je krijgt dan echter een melding dat er te weinig vertraging is geconstateerd, wat niet gek is want er wordt niet gevraagd hoe laat ik in Bunnik aankwam.

Is vind het erg vreemd dat je niet kan invullen hoe laat je je bestemming hebt bereikt, want 9 van de 10 keer dat je vertraging oploopt komt dat niet omdat de trein te laat vertrok, maar omdat die onderweg vertraging oploopt en je bijvoorbeeld een aansluiting mist. Nog ontmoedigender vind ik dat als je dan de moeite neemt een heel formulier in te vullen, er ook niet gevraagd wordt naar de aankomstijd. Dus dan kan ik er gelijk vanuit gaan dat die wordt afgewezen en ik vervolgens bezwaar moet maken. Dit moet toch beter kunnen.. ?

Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik wel een aanvraag kan doen die gehonoreerd wordt?
icon

Beste antwoord door Stijn NS 22 juni 2017, 15:57

Hallo wenn2017, welkom op het NS Serviceforum!

Wanneer je een geld terug bij vertraging claim indient via je Mijn NS wordt het tijdstip van uitchecken gebruikt als het tijdstip van aankomst op je bestemming. Vandaar dat het hebben van een in- en uitcheck ook een voorwaarde is om in aanmerking te komen voor een compensatie. De vertraging die je hebt opgelopen is vervolgens het verschil tussen de geplande aankomst op je bestemming en het moment van uitcheck. Deze vertraging moet minimaal 30 minuten zijn om in aanmerking te komen voor een compensatie.

Als er hierbij minder dan 30 minuten vertraging wordt geconstateerd heb je te weinig vertraging opgelopen om in aanmerking te komen voor een compensatie.

Mocht er iets anders zijn gebeurd wat niet goed wordt weergegeven via de in- en uitcheck van deze reis, kun je de claim ook indienen via het formulier zonder Mijn NS. Daar kun je eventueel een handmatige toelichting achterlaten.
Bekijk origineel

1 reactie

Hallo wenn2017, welkom op het NS Serviceforum!

Wanneer je een geld terug bij vertraging claim indient via je Mijn NS wordt het tijdstip van uitchecken gebruikt als het tijdstip van aankomst op je bestemming. Vandaar dat het hebben van een in- en uitcheck ook een voorwaarde is om in aanmerking te komen voor een compensatie. De vertraging die je hebt opgelopen is vervolgens het verschil tussen de geplande aankomst op je bestemming en het moment van uitcheck. Deze vertraging moet minimaal 30 minuten zijn om in aanmerking te komen voor een compensatie.

Als er hierbij minder dan 30 minuten vertraging wordt geconstateerd heb je te weinig vertraging opgelopen om in aanmerking te komen voor een compensatie.

Mocht er iets anders zijn gebeurd wat niet goed wordt weergegeven via de in- en uitcheck van deze reis, kun je de claim ook indienen via het formulier zonder Mijn NS. Daar kun je eventueel een handmatige toelichting achterlaten.

Reageer