beantwoord

Benzine geld terug vragen

• 23 november 2015
  • 4 reacties
  • 241 Bekeken

Beste NS,

Vandaag, 23 november 2015 om 09:00, stonden mijn broertje en ik op station Zevenaar. We waren netjes op tijd vertrokken, eventuele vertraging calculeren we altijd in. Op station Zevenaar bleken geen treinen te rijden wegens een wisselstoring, dus waren er bussen ingezet.De bussen konden de drukte echter niet aan. Gelukkig hebben we vandaag de auto gepakt naar het station, want nadat we de NS app gecheckt hadden en daaruit bleek dat de vertraging minimaal 60 minuten was, besloot mijn broertje met de auto naar school te gaan en ik ben naar huis gegaan omdat het onmogelijk bleek mijn afspraak te halen. Nu wil ik graag het benzinegeld terug vragen van mijn broertje die nu met de auto onderweg is van Zevenaar naar Barneveld. (En hij moet natuurlijk ook weer terug, want je kan de auto daar niet laten staan.) Op jullie site kan ik echter alleen maar vinden hoe je geld terug kan vragen als je met je OV-kaart in- en uit checkt. Betekend dat, dat je geen geld kan terug vragen als je door de vertraging minimaal 60 minuten te laat komt en dus gedwongen wordt de auto te pakken? Dat klinkt niet echt logisch.

Ik hoop dat ik verkeerd heb gekeken en dat jullie een oplossing voor me hebben.

Met vriendelijk groet,

Robin
icon

Beste antwoord door Pe_pe 23 november 2015, 11:29

Niet alleen geldt de regeling geld terug bij vertraging van NS alleen als er is in- en uitgecheckt, ook is deze alleen van toepassing op het deel van de reis dat met NS is afgelegd, dus van Arnhem tot Ede-Wageningen. Daarnaast krijgt u met deze regeling nooit meer vergoeding dan u voor de reis hebt betaald.

In dit geval hebt u alleen recht op een vergoeding NS op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden als u een abonnement met een afgekocht reisrecht hebt en de te verwachten vertraging tussen Arnhem en Ede-Wageningen minstens een uur was. U moet dan denken aan 1/250 deel van de prijs van een jaarabonnement.

Openbaar-vervoerbedrijven zijn wettelijk gevrijwaard van aansprakelijkheid voor vervolgschade door welke verstoring van de dienstregeling dan ook. Benzinekosten worden dus niet vergoed.
Bekijk origineel

4 reacties

Niet alleen geldt de regeling geld terug bij vertraging van NS alleen als er is in- en uitgecheckt, ook is deze alleen van toepassing op het deel van de reis dat met NS is afgelegd, dus van Arnhem tot Ede-Wageningen. Daarnaast krijgt u met deze regeling nooit meer vergoeding dan u voor de reis hebt betaald.

In dit geval hebt u alleen recht op een vergoeding NS op basis van artikel 6.1 van de algemene voorwaarden als u een abonnement met een afgekocht reisrecht hebt en de te verwachten vertraging tussen Arnhem en Ede-Wageningen minstens een uur was. U moet dan denken aan 1/250 deel van de prijs van een jaarabonnement.

Openbaar-vervoerbedrijven zijn wettelijk gevrijwaard van aansprakelijkheid voor vervolgschade door welke verstoring van de dienstregeling dan ook. Benzinekosten worden dus niet vergoed.
Reputatie 1
En aan de treintijden op http://ovtijden.com/avtdag/AH/20151123 te zien, reed NS ook niet meer dan 30 minuten te laat. NS treft hier dus geen enkele blaam.

Mocht u nog willen proberen om uit coulance iets terug te krijgen, kunt u hoogstens bij Arriva of Breng aankloppen, maar ik geef u weinig kans.
Welkom op het NS Serviceforum Robin. Ik kan me voorstellen dat je baalt en je verhaal hier optekent. Pe_pe heeft zeer duidelijk verwoord hoe het in elkaar zit. Zou je mij een privébericht willen sturen met NAW-gegevens, IBAN en ov-chipkaartnummer? Wellicht kan ik op basis van jouw reisgedrag (of dat van je broertje) coulance toepassen.
Ik heb Robin inmiddels via een privébericht geholpen en middels een attentie voor een oplossing gezorgd.

Reageer