beantwoord

Bestemming (niet) bereikt. Ja of nee invullen?

• 9 juni 2019
  • 4 reacties
  • 137 Bekeken

Ik was op weg naar Bilthoven, maar de trein ging niet verder dan Den Dolder. Ik schatte dat het wel even zou duren voor er een bus kwam, dus ik besloot het laatste stukje te lopen.
Als ik geld terugvraag wegens vertraging, wordt gevraagd of ik de bestemming bereikt heb. Moet ik nu ja of nee antwoorden?
En verder, op welk station had ik moeten uitchippen? Ik wil natuurlijk voor het traject Den Dolder-Bilthoven niet betalen, maar als ik in Den Dolder uitchip, dan lijkt het of Den Dolder mijn bestemming was en dan zal NS zeggen dat ik zonder vertraging op mijn bestemming ben gekomen.
icon

Beste antwoord door MoDe 9 juni 2019, 20:13

Je wilt niet betalen voor het stukje Den Dolder-Bilthoven maar je wilt wel GTbV claimen voor de reis inclusief dat traject?

Officieel had je in Den Dolder moeten uitchecken. Omdat je geen gebruik gemaakt hebt van door NS geregeld vervoer naar Bilthoven kun je geen GTbV indienen tot Bilthoven, ondanks dat je daar uitgecheckt hebt.
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi Feico,

Wat jammer om te lezen dat de trein net niet ver genoeg kon komen. Ik begrijp dat je niet uitgecheckt hebt. Helaas is het dan niet mogelijk om Geld Terug Bij Vertraging aan te vragen. Daarbij heb je gekozen om op een andere manier verder te reizen.
Omdat er vervangend vervoer geregeld is, had je dan na de busreis in Bilthoven uit moeten checken en had je daarna Geld Terug Bij Vertraging kunnen indienen.
Ik heb wél uitgechipt hoor. In Bilthoven ben ik even het station ingelopen om uit te chippen, maar toen betaalde ik natuurlijk te veel voor de reis. Ik was eerder in Bilthoven dan de bus.
In dat geval zou je kunnen proberen om Geld Terug Bij Vertraging aan te vragen en dan kun je aangeven dat je je bestemming bereikt hebt.
Reputatie 6
Badge +1
Je wilt niet betalen voor het stukje Den Dolder-Bilthoven maar je wilt wel GTbV claimen voor de reis inclusief dat traject?

Officieel had je in Den Dolder moeten uitchecken. Omdat je geen gebruik gemaakt hebt van door NS geregeld vervoer naar Bilthoven kun je geen GTbV indienen tot Bilthoven, ondanks dat je daar uitgecheckt hebt.

Reageer